جشنوارهٔ «هنرگشت تهران» ۱۸ و ۱۹ مهرماه ۹۲ با هدف معرفی هنرمندان جوان و نوگرای ایران با همکاری انجمن‌های دوستی ایران – هلند و ایران – فرانسه و حمایت مالی بانک رفاه کارگران در مجموعه تاریخی سعدآباد تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد هنری در زمینه‌های نقاشی، مجسمه‌سازی، عکاسی و طراحی همراه با برپایی کارگاه تخصصی مجسمه، اجرای موسیقی زنده، پرفورمنس، تئا‌تر و غرفهٔ عرضه کتاب‌های هنری به مدت دو روز برپا می‌شود که بازدید از آن طی این دو روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در فضای باز مجموعه کاخ‌های سعدآباد برای همگان رایگان و آزاد است. 

در این نمایشگاه آثاری از حدود ۱۵۰ هنرمند جوان در زمینه‌های مختلف هنرهای تجسمی به نمایش و فروش گذاشته می‌شود. این آثار توسط موسسه ماه مهر و دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر تهران انتخاب شده‌اند. برپایی کارگاه تخصصی مجسمه با عنوان «ملاقات پاییزی» توسط یاسمین سینایی، اجرای پرفورمنس «سکوت، اینجا کسی خواب است» توسط امیر معبد به همراه اجرای موسیقی زنده توسط نوازندگان منتخب نشر موسیقی هرمس و گروه کر ارسباران به همراه تئا‌تر «بر پهنه دریا‌ها» به کارگردانی لیلی مهدوی از برنامه‌های جانبی این جشنواره اعلام شده است. 

به گفتهٔ برگزارکنندگان، هنرگشت تهران (Tehran Artwalk) دو هدف کلی را دنبال می‌کند: نخست معرفی هنرمندان جوان و با استعداد هنرهای تجسمی از میان هنرجویان برخی آموزشگاه‌های هنری ایران و سپس ایجاد فضای هنری ایده‌آل برای ترویج هنر و رشد هنرمندان جوان. همچنین این برنامه به عنوان تاکیدی بر اصل دوستی و تعامل میان فرهنگ‌های ایرانی، فرانسوی و هلندی به شمار می‌رود.