پنجمین نشست تخصصی گروه هنری میزانسن با عنوان «نگاهی به امپرسیونیسم» عصر شنبه ۲ آذر‌ماه ۹۲ در محل سرای اندیشه واقع در مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود. 

   طبق اعلام گروه هنری میزانسن، این نشست با حضور کاوه کاتب، آهنگساز و مدرس تاریخ هنر و موسیقی، پیرامون امپرسیونیسم و نگاه تلفیقی آن در آثار هنری (عکس، نقاشی و موسیقی) به صورت سخنرانی و پنل پرسش و پاسخ تشکیل می‌شود. گفتنی‌ست حضور در این نشست که روز شنبه ۲ آذر‌ماه ۹۲ از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در محل مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی ‌میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، نرسیده به خیابان فلسطین، پلاک ۲۸ برگزار خواهد شد، برای کلیهٔ عکاسان، هنردوستان و علاقه‌مندان، آزاد و رایگان است. 

   به گفتهٔ برگزارکنندگان این نشست، امپرسیونیسم نخستین و مهمترین جنبش مدرن هنری در سده نوزدهم و در لغت به معنای دریافتگری، دریافت آنی یا دریافت حسی است. عکاسان پیرو این سبک، معتقد به نوعی مبانی زیبایی شناسی تصویری در هنر عکاسی هستند بطوری‌که عکس دارای قدرت برانگیزاننده رویاست و این رویا گونگی در عکس‌هایی به این شیوه با دخل و تصرف عکاس نمود عینی پیدا می‌کند. هدف اصلی این سبک، رسیدن به افکار و احساسات موجود، ولی نادیدنی است. در اوج رواج این سبک، مشخصات ظاهری خاصی از جمله ریتم تصویری نرم و نگرش ایجازی به اشیا در تصاویر رایج بود.