«سایت عکاسی» و «آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای» عصر پنجشنبه ۷ آذرماه ۹۲ نشستی تحت عنوان «سفرنامه ماداگاسکار» را در مرکز هنرپژوهی نقش‌جهان (وابسته به فرهنگستان هنر) برگزار می‌کند. 

  این نشست به صورت نمایش عکس و روایت و بیان تجربیات فرید ثانی از سفر اخیرش به ماداگاسگار تشکیل می‌شود و حضور تمامی عکاسان و علاقه‌مندان در آن آزاد و رایگان است. ماداگارسکار به عنوان چهارمین جزیره بزرگ کره زمین شناخته می‌شود که در جنوب شرقی قاره آفریقا قرار گرفته است. این کشور ۲۰ میلیون نفری به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از اکوسیستم طبیعی، تنوع حیات وحش و چشم‌اندازهای طبیعی منحصربه‌فردی برخوردار است. 

 به گفتهٔ فرید ثانی، سفر به ماداگاسکار پنجمین سفر وی به یکی از کشورهای قاره آفریقا بوده و وی سعی داشته در این سفر، که شهریورماه امسال به مدت ۲ هفته انجام شده، با محوریت «عکاسی سفر» ویژگی‌های خاص کشور ماداگاسکار را به تصویر بکشد. بر همین اساس فرید ثانی عکس‌های خود از این سفر را، که در نشست ۷ آذرماه به نمایش درخواهد آمد، به این شرح دسته‌بندی می‌کند: 

• زندگی روزمره شهری 
• زندگی شبانه در شهرهای ماداگاسکار
• زندگی روستاییان حاشیه رودخانه «تی سیری بی‌نیها» 
• پرتره‌های محیطی روستاییان 
• چشم‌اندازهایی (لنداسکیپ‌) از مناظر طبیعی و روستایی ماداگاسکار
• حیات وحش 

  در این برنامه در کنار نمایش عکس‌ها توضیحاتی در مورد انگیزه سفر، شرایط سفر به ماداگاسکار، چگونگی برنامه‌ریزی، اجرا و مشکلات این سفر، شرایط عکاسی در آن کشور، سطح زندگی مردم و بیان تجربیاتی از روبرو شدن با مردم شهرنشین و روستاییان ماداگاسکار و نحوه برخورد و تعامل آنها برای عکاسی توسط فرید ثانی ارائه خواهد شد. 

   گفتنی‌ست فرید ثانی متولد ۱۳۵۶ در تهران و دانش‌آموختهٔ مقطع کارشناسی شبکه‌های کامپیوتری است. وی از هشت سال پیش تاکنون در زمینهٔ عکاسی سفر، طبیعت و چشم‌انداز مشغول فعالیت است و تاکنون برنده چند جایزه و مدال از مسابقات داخلی و خارجی بوده و آثار وی در چندین نمایشگاه گروهی و انفرادی در تهران، تورنتو، بیشکک، دوبی و… به نمایش درآمده است. 

زمان برگزاری: پنجشنبه ۷ آذرماه ۹۲ – ساعت ۱۶
مکان: مرکز هنرپژوهی نقش جهان، خیابان ولیعصر، پایین‌تر از پارک ساعی، جنب شهرکتاب ساعی، پلاک ۲۱۶۹