کتابی از محمدرضا میرزایی به عنوان عکاس و نویسنده با نام «چیزی که ندارم» توسط انتشارات ایتالیایی ادیتزیونی دل برادیپو به قیمت ۲۰ یورو در ۳۲ صفحه منتشر شد.

  محمدرضا میرزایی در توضیحی اختصاصی پیرامون این کتاب برای سایت عکاسی می‌نویسد: «ناشر این کتاب یکی از زیرمجموعه‌های لوگولند و محلی است که در شهر لوگو در استان امیلیارومنیای ایتالیا واقع شده و پروژه‌های مختلفی را در باب عکاسی در این شهر برگزار کرده است. ایالت امیلیا رومنیا زادگاه عکاسان بزرگی همچون لوییجی گیری، گویدو گویدی و الیوو باربیری است و به نوعی بخش مهمی از تاریخ عکاسی ایتالیا در این منطقه اتفاق افتاده است. «چیزی که ندارم» کتاب تازهٔ موسسهٔ لوگولند پس از کتاب «لافیگورا دلورانته» از کارهای گویدو گویدی عکاس نامدار ایتالیاییست.» 

   کتاب «چیزی که ندارم» ترکیبی از ادبیات و عکاسی به طوری‌که در جلد اول دربرگیرندهٔ یک مجموعه عکس است و جلد دوم آن هم شامل یک داستان بلند. البته هر دوی این آثار یعنی هم مجموعه عکس و هم داستان بلند در شهر راونای ایتالیا و در زمان کریسمس رخ می‌دهند. محمدرضا میرزایی در ادامه اضافه می‌کند: «این کتاب تجربه تازه‌ای برایم بود و به نوعی پاسخی از من به ادبیات و عکاسی ایتالیا و بسیاری از آموزگارانم است که البته بیشترشان را هیچوقت ملاقات نکردم. بزرگانی همچون: کالوینو، گیری، بوتزاتی، موراویا، بننی، د آندره، گوییدی، مورتی.» 

 محمدرضا میرزایی متولد ۱۳۶۴ در تهران و هم‌اکنون دانشجوی مقطع کار‌شناسی ارشد فاین‌آرت در دانشگاه پنسیلوانیاست. آثار او تاکنون در نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی در جهان به نمایش درآمده‌اند. او همچنین مجموعه داستان «دیگر تنها نیستی» نوشتهٔ استفانو بنی را از ایتالیایی به فارسی برگردانده و به تازگی به عنوان دبیرمه‌مان برای شماره شانزدهم نشریه «لنداسکیپ استوریز» ویژه ایران هم انتخاب شده است.

   گفتنی‌ست محمدرضا میرزایی دسامبر ۲۰۱۲ به عنوان برندهٔ بورس پنج هزار دلاری لوگولند شناخته شد و پس از آن به مدت یک ماه در منطقهٔ امیلیا رومنیا در ایتالیا به مطالعهٔ عکاسی معاصر آن کشور و کار بر یک پروژهٔ عکاسی مشغول شده بود.