هشتمین شمارهٔ فصل‌نامهٔ تخصصی بین‌المللی PIX به صورت فایل PDF برای دانلود بر روی وبسایت این نشریه قرار گرفته است. 

 این شماره از این نشریه ویژه ایران منتشر شده بود و شامل ۱۳ مجموعه‌ عکس‌ از ۱۴ عکاس ایرانی است. نمایشگاهی از منتخب این آثار مردادماه ۹۲ در گالری محسن برپا شد و سپس از ۲۹ شهریورماه تا ۱۶ مهرماه ۹۲ در قالب بخشی از فستیوال عکس دهلی در هند هم به نمایش درآمد. 

  آزاده اخلاقی، کاوه بغدادچی، بابک کاظمی، داریوش کیانی، رضا ناجی، علی ناجیان و رامیار منوچهرزاده (مجموعه مشترک)، مجید سعیدی، مهرداد عسگری طاری، مهدیه می‌رحبیبی، آرش فشارکی، عطا محمدی، نیکو ترخانی و غلامرضا یزدانی عکاسان برگزیدهٔ هیات ارزیابی و سردبیران مجلهٔ PIX برای شمارهٔ هشتم نشریه، که ویژهٔ ایران منتشر شده بود، هستند. 

   گفتنی‌ست شمارهٔ هشتم این مجلهٔ معتبر بین‌المللی عکاسی علاوه بر آثار عکاسان یادشده دربرگیرندهٔ یادداشت‌ها و مقالاتی از مهدی مقیم‌نژاد، آزاده اخلاقی، مهرداد افسری، تورج خامنه‌زاده، مینا کندسمی، دیپانکار خیوانی، مونیکا مدی، احسان رسول‌اف، سارا ریحانی، راحول سانی، صالح تسبیحی و نیوشا توکلیان هم هست و به زبان انگلیسی منتشر شده است.

   برای دانلوداین شماره از نشریه به صورت فایل PDF می‌توانید به اینجا مراجعه کنید. آرشیو شماره‌های گذشتهٔ این نشریه نیز در اینجا قابل دسترسی است.