نمایشگاهی با عنوان «نسل سوخته» شامل ۳۴ عکس از ۹ عکاس ایرانی از ۲۱ فروردین‌ماه ۹۳ در محل «سامرست هاوس» لندن برپا شده است. 

      آزاده اخلاقی، ‌ زنده‌یاد صادق تیرافکن، علی ناجیان، رامیار منوچهرزاده، بابک کاظمی، شادی قدیریان، ‌ گوهر دشتی، ‌ نیوشا توکلیان و عباس کوثری عکاسان حاضر در این نمایشگاه هستند. به گفته‌‎ برگزارکنندگان، این نمایشگاه قرار است محلی برای نمایش عکس‌هایی از عکاسان ایرانی باشد که پیش از این کمتر در خارج از مرزهای ایران دیده شده‌اند و سعی دارند از کلیشه‌های رایج درباره ایران و جلوه‌های دوران مدرن در این کشور فاصله بگیرند. 

930202_3
عکس: شادی قدیریان، مجموعه «مربع سفید»

      گردآوری این نمایشگاه بر عهدهٔ فریبا فرشاد، مدیر موسسهٔ Candlestar، بوده است. او دربارهٔ آثار به نمایش درآمده معتقد است که عکاسان منتخب نمایشگاه در قالب گرایش‌های مختلفی از عکاسی در ایران فعالیت می‌کنند و این سبب نوعی تنوع دیدگاه در این نمایشگاه شده است؛ برخی از آنها به عکاسی مستند می‌پردازند، برخی عکاسی پرتره، برخی عکاسی فاین آرت و برخی هم کارهای مفهومی می‌کنند ولی نهایتا موضوع تمامی آثار در قالب شبکه‌ای از جلوه‌های ژئوپلیتیک، تاریخی و شخصی دربارهٔ ایران مدرن قرار می‌گیرد. 

930202_2
عکس: نیوشا توکلیان، مجموعه «نگاه»

    این نمایشگاه تا ۱۱ خردادماه سالجاری در لندن دایر خواهد بود و در آن منتخبی از مجموعه‌های به روایت یک شاهد عینی (آزاده اخلاقی)، بدون عنوان؛ ایران (گوهر دشتی)، "هیچ، هیچ" و "مربع سفید" (شادی قدیریان)، انحناهای بدن (صادق تیرافکن)، نگاه (نیوشا توکلیان)، "خرمشهر، شماره به شماره" و "یادگار ی از کشور دوست و برادر" (بابک کاظمی)، در جامعه‌ای دوگانه زندگی می‌کنیم (علی و رامیار) و "نور" و "سایهٔ زمین" (عباس کوثری) به نمایش درآمده است. 

930202_4
عکس: آزاده اخلاقی، مجموعه «به روایت یک شاهد عینی»

     مارتین بارنس، کیوریتور باسابقهٔ موزهٔ ویکتوریا و آلبرت لندن، در بخشی از یادداشت کوتاهی دربارهٔ آثار این نمایشگاه معتقد است: «امروزه بخش مهمی از هیجان‌انگیزترین و جالبترین تولدات عکاسی جهان مربوط به ایران است. تنوع آثار این نمایشگاه می‌تواند بازتابی باشد از واقعیت‌های جامعهٔ مدرن ایران امروز؛ چه وقتی پیامدهای درگیری‌ها و تلاش‌های مداوم شهروندان طبقهٔ متوسط جامعه را نشان دهد و چه هنگامی که به آرمان‌های طبقات مختلف جامعه می‌پردازد یا حتی جلوه‌هایی از یک جشن مذهبی شیعی را نشان می‌دهد.» 

930202_6
عکس: گوهر دشتی، مجموعه «ایران؛ بدون عنوان»

        سامرست هاوس بنایی باشکوه و تاریخی در نزدیکی کرانه‌های جنوبی رود تایمز در مرکز لندن است که قدمت آن به قرن شانزدهم میلادی باز می‌گردد و از سال‌ها پیش به عنوان یکی از مهمترین و بزرگترین موزه‌های تاریخی و هنری اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.