عکس: جلال سپر، مجموعه «گره»
     آثاری از سه عکاس ایرانی با همکاری گالری راه ابریشم از ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۳ به میزبانی گالری میلس در سیدنی استرالیا به نمایش درآمده است. 

     در این نمایشگاه که گردآوری آن برعهدهٔ آناهیتا قبائیان، مدیر گالری راه ابریشم، بوده است سه مجموعه عکس از کارهای بهنام صدیقی، جلال سپهر و تهمینه منزوی تا ۱۰ خردادماه سال جاری در معرض بازدید عموم خواهد بود. گفتنی‌ست این عکاسان از هنرمندانی هستند که با گالری راه ابریشم همکاری دارند. 

930226_8_1
عکس: جلال سپر، مجموعه «گره»

 جلال سپهر با مجموعهٔ «گره» در این نمایشگاه حاضر است. او در این سری از عکس‌هایش فرش ایرانی را به فضاهای معماری سنتی شهر یزد برده و در موقعیت‌های مختلف از جمله در کنش و واکنش با معماری و مردم منطقه به تصویر کشیده است. 

930226_7
عکس: بهنام صدیقی، مجموعه «تعطیلات»

بهنام صدیقی هم با مجموعه عکس «تعطیلات» دیگر عکاس ایرانی حاضر در این نمایشگاه است. در این مجموعه گروه‌هایی از جوانان ایرانی به تصویر کشیده شده‌اند که برای گریز از درگیری‌های جاری در زندگی روزمره‌شان به سفر تفریحی کوتاه‌مدتی به طبیعت بکر و زیبای خارج شهر‌ها رفته‌اند ولی همچنان به نظر می‌رسد علی‌رغم حضور در دامان طبیعت باز هم با آثار و پیامدهای آن سختی‌ها و محدودیت‌ها درگیرند. 

930226_8
عکس: تهمینه منزوی، مجموعه «عروسان مخبرالدوله»

 تهمینه منزوی که پیش از این با مجموعه عکس‌های مستند جنجالی که زنان بی‌خانمان و همچنین دگرباشان جنسی را به تصویر می‌کشید، خبرساز شده بود در این نمایشگاه با مجموعهٔ جدیدی حاضر است. او در این مجموعه در محلات مرکزی تهران و بافت‌های سنتی آن به سراغ عکاسی از لباس‌های عروس رفته است. تناقض و کنتراست معماری محیط با زیبایی، سفیدی و آرامش این لباس‌ها جالب توجه است.