علیرضا کریمی صارمی به تازگی از سوی حبیب ایل‌بیگی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به سمت مدیر بخش عکس این انجمن منصوب شد. 

     انجمن عکاسان ایران در گفتگویی با علیرضا کریمی‌ صارمی‌، عکاس و استاد دانشگاه، نظر او را در این زمینه و همچنین آینده بخش عکس انجمن سینمای جوانان جویا شده است. ‌ شایان ذکر است این مطلب توسط روابط عمومی انجمن برای بازنشر در اختیار «سایت عکاسی» قرار گرفته است. 

           در این گفتگو کریمی صارمی دربارهٔ وضعیت بخش عکس انجمن سینمای جوانان ایران معتقد است: «در سال‌های اولیهٔ پس از انقلاب یعنی سال ۱۳۶۴ انجمن سینمای جوانان ایران، پایه‌گذار عکاسی نوین در کشور بود، به دلیل اینکه به غیر از این انجمن، مرکزی نبود که به صورت جدی به آموزش عکاسی اقدام کند و تنها مرکز سازمان یافته همین انجمن با دارابودن ۵۰ دفتر در سراسر کشور بود.» 

           او در مورد دوره‌های آموزشی این انجمن در رشد عکاسی عنوان کرد: «در آن برهه عکاسی به عنوان یک هنر در شهرستان‌ها مطرح نبود و مردم عکاسی را در قالب عکاسخانه‌ها و بیشتر برای مراسم‌های شادی نگاه می‌ کردند اما قرار بود در این انجمن عکاسی به عنوان یک هنر در سینما مطرح شود. با این نگاه انجمن اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در ایران کرد که یک حرکت بسیار مهم بود به گونه‌ای که در سال ۱۳۷۹ براساس آمار موجود، ۱۲۳ هزار نفر در کشور آموزش عکاسی دیده بودند.» 

     کریمی‌ صارمی‌ افزود: «به دلیل همین آموزش‌ها بود که وقتی به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی‌، حوزه‌های هنری یا مراکز صداوسیما در شهرستان‌ها مراجعه می‌‌کردید، با کسانی روبرو می‌ شدید که عکاسی را در این انجمن آموزش دیده بودند. در واقع در این مرکز انسان‌هایی تربیت شدند که امروزه به عنوان مدرسان عکاسی فعالیت می‌ کنند و این فعالیت‌های چشمگیر عکاسی باعث رونق این هنر در کشور شد.» 

     او سپس به دیگر فعالیت‌های بخش عکس انجمن سینمای جوانان ایران اشاره کرد: «مجله تخصصی عکاسی در انجمن سینمای جوانان ایران راه‌اندازی شد و ۱۰ یا ۱۱ سال فعالیت کرد. در کنار آن جشنواره‌های سراسری و نمایشگاه‌های تخصصی عکاسی از سوی ستاد مرکزی عکاسی انجمن برگزار شدند که منجر به تقویت نگاه بصری مردم و علاقه‌مندان عکاسی شد. حتی در دوره‌ای که با کمبود فیلم، دارو، کاغذ عکاسی و در کل وسایل مربوط به لابراتور عکاسی روبرو بودیم این انجمن با در اختیار قراردادن این وسایل به عکاسان، بستری برای کار آن‌ها فراهم کرد.» 

            کریمی‌ صارمی‌ همچنین یکی از اقدامات مهم این نهاد را راه‌اندازی آژانس عکس ایران دانست و گفت: «در سال ۱۳۷۷ این مرکز متوجه شد نیاز به یک نهاد تخصصی‌تری در زمینه عکاسی دارد و آژانس عکس ایران شکل گرفت. در‌‌ همان زمان آژانس عکس ایران خلائی را که در زمینه حضور آثار هنرمندان ایرانی در جشنواره‌های معتبر خارجی حس می‌‌شد، پر کرد و از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۰ عکاسان ایرانی در بیش از ۱۲۰ رویداد بین‌المللی عکاسی حضور داشتند هرچند پس از آن به دلیل بودجه و مشکلات اقتصادی انجمن سینمای جوانان ایران دچار محدودیت‌هایی در فعالیت‌هایش و عکاسی در این انجمن کمرنگ‌تر شد.» 

      او سپس در مورد اهدافی که برای این مرکز دارد، گفت: «در دورهٔ جدید و با توجه به پیشینهٔ خوبی که این مرکز داشته است، تلاش ما این است که آژانس عکس ایران احیا شود. همچنین درحال تدوین برنامه‌هایی در سیستم آموزشی، برگزاری جشنواره‌ها و مسترکلاس هستیم تا بخش عکس انجمن سینمای جوانان ایران به روزهای اوج خود برگردد و با توان و قدرت کار کند.»