در پی انتشار خبری تحت عنوان «مختومه شدن پروندهٔ محکومیت شلاق دو عکاس قزوینی» به روایت روابط عمومی انجمن عکاسان ایران هم‌اکنون این دو عکاس قزوینی همراه با مجلهٔ «عکس» با ارسال یادداشتی برای «سایت عکاسی» نسبت به نحوهٔ روایت ماجرای مختومه شدن این پرونده و نقش طرفین در خبر ارسالی از سوی روابط عمومی انجمن عکاسان ایران اعتراض کردند. متن یادداشت ارسالی نشریه «عکس» بدین شرح است: 

    «در رابطه با خبر «مختومه شدن پروندهٔ محکومیت شلاق دو عکاس قزوینی» که در تاریخ ۲۹ شهریور ۹۳ بر روی آن وبسایت قرار گرفت، به اطلاع می‌رساند که خبر مذکور مورد تایید اینجانب [خلیل امامی] و آقای عباس علیپور نیست. 
 
   به گزارش روابط عمومی نشریه عکس، به دعوت نشریهٔ عکس، محمدعلی حضرتی، ‌خلیل امامی و عباس علیپور روز سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه سال جاری در نشستی در دفتر این نشریه حضور پیدا کردند. در این نشست که با حضور سردبیر و تنی چند از همکاران نشریه عکس برگزار شد، مسائل پیش آمده بین دو طرف مطرح و نهایتا پس از چند ساعت بحث و گفت‌وگوی سازنده، سوءتفاهم به وجود آمده رفع و بنا شد طرفین از ادامهٔ دعوی صرف نظر نمایند. 
 
   متعاقب این اتفاق، عکاسان دو طرف ماجرا در روزهای پنجشنبه ۲۷ و شنبه ۲۹ شهریورماه جاری با حضور در مراجع قضایی شکایت خود را به طور رسمی پس گرفتند و ماجرا پایان یافت. 
 
   سوء تفاهم به وجود آمده بین عکاسان قزوین که به دنبال انتشار کتاب «قزوین سرزمین روزگاران» و انتشار نقد و مجادله قلمی بین عکاس و منتقدان آن به وجود آمده بود، در ‌‌نهایت منجر به شکایت طرفین از هم و صدور حکم شلاق از سوی مراجع قضایی بر علیه دو منتقد کتاب شده بود که انعکاس بسیاری در رسانه‌ها داشت و هم‌چنین باعث ایجاد کمپین‌هایی در فضای مجازی شده بود.»