کتاب «اشک‌ها و تصویرها» نوشته جیمز الکینز با ترجمهٔ حسام‌الدین رضایی توسط انتشارات «حرفه: ‌نویسنده» منتشر شد. 

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را که در ۳۴۴ صفحه و به قیمت ۲۱ هزار تومان  به چاپ رسیده‌است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کرده و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

   «اشک‌ها و تصویرها» ترجمه‌ا‌ی از کتاب Pictures and Tears جیمز الکینز است که در سال ۲۰۰۱ توسط انتشارات راتلج منتشر شده است. اشک‌ها و تصویرها حکایت انسان‌هایی است که در برابر آثار هنری واکنش‌های شدیدی داشته‌اند و به نوعی در مواجهه با اثری هنری منقلب شده‌اند. 

   دست‌اندکاران انتشار این کتاب در یادداشتی دربارهٔ آن می‌نویسند: «نویسنده فصل پنجم را به مواجههٔ خودش با اثر جوانی بلینی اختصاص داده است که به جرات می‌توان گفت این فصل یکی از بهترین بخش‌های کتاب است. هر مواجهه‌ای روایت و ویژگی خودش را دارد اما همهٔ داستان این نیست. در خلال این رویارویی‌ها خواننده بخشی از هنر و آثار هنری را می‌شناسد و در فصل بعد از هر مواجهه جیمز الکینز به تحلیل و بررسی آن اثر و چگونگی تاثیرگذاری اش می‌پردازد. 

   «اشک‌ها و تصویرها» تنها روایت‌ چشم‌های گریان نیست بلکه نقدی است که چگونه دیدن و چگونه درک کردن اثر هنری را به ما یاد می‌دهد. و خواننده در طول مطالعه‌ی کتاب به سفری می‌رود که همراهانش آثار هنری، اشک و شیدایی اند. در کتاب آمده است که «اشک ها مانند مسافرانی هستند که از سرزمین‌های دور بازگشته‌اند. چراکه آنها گواه آنند که افراد چیزی را به شدت احساس کرده‌اند.»