خانهٔ عکس مارماریس
 

   توضیح «سایت عکاسی»: قصد داریم از این پس در قالب بخشی به نام «سفرنامهٔ عکاس» گزارشی مختصر بازدید و حضور عکاسان ایرانی در نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، گالری‌ها و موزه‌های عکاسی در سراسر جهان را منتشر کنیم. 

   تمامی عکاسان و علاقه‌مندان عکاسی می‌توانند یادداشتی کوتاه شامل مشاهدات، تجربیات، برداشت‌ها و اطلاعاتی دربارهٔ موضوع عکاسی به همراه عکس‌های بازدید خود را برای انتشار در این بخش از طریق ایمیل برای «سایت عکاسی» ارسال کنند. «سایت عکاسی» به ویژه مایل است در این بخش عکس‌هایی از داخل فضاهای نمایشگاهی و نحوهٔ ارائهٔ آثار به مخاطبان محترم عکاسی در ایران عرضه شود. 

 سردبیری «سایت عکاسی» حق ویرایش متون و انتخاب عکس‌های دریافتی را با توجه به قوانین و استانداردهای این رسانه برای خود محفوظ می‌دارد. 

  گزارش زیر را رومین محتشم، عکاس اهل ارومیه، که به تازگی به عنوان مهمان مدعو در مراسم گشایش خانهٔ عکس مارماریس در ترکیه حضور داشته است برای «سایت عکاسی» ارسال کرده است: 



رومین محتشم در خانه عکس مارماریس


 «شهر توریستی مارماریس واقع در جنوب‌غربی ترکیه از ۲۶ آبان تا ۲ آذرماه ۹۳ میزبان افتتاح خانهٔ عکس مارماریس و اولین جشنوارهٔ بین‌المللی عکس چهرهٔ این شهر بود. 



از راست به چپ ریسوتو. رومین محتشم. برونو باربی. استانکو آبدزیچ. آتا یعقوب کاپتان


  بالغ بر ۴۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی در فضاهای مختلف شهری اعم از فضاهای فرهنگی و فضاهای باز وعمومی به نمایش گذاشته شد که مهمترین آن نمایشگاه آثار برونو باربی (Bruno Barbey)، ماسیمو ماسترللو (Massimo Mastrorillo)، استانکو آبادزیچ (Stanko Abadzic) و سکوجایی هیون (Seok Jae-Hyun) در خانهٔ عکس مارماریس بود. 



نمایشگاه در فضای باز


   همچنین در حاشیهٔ جشنواره و طی سه روز کارگاه‌های تخصصی عکاسی نیز توسط اساتید مختلف برگزار شد. مهمانان دعوت شده به این جشنواره، از جمله رومین محتشم، عکاس اهل ارومیه، ضمن نمایش آثار خود پیرامون حوزهٔ فعالیت‌های خودشان به گفت‌وگو پرداختند. 



اساتید تقدیر شده وبرندگان مسابقه حضوری در اختتامیه


   بخشی از مسابقهٔ عکس جشنواره به صورت حضوری برگزار شد که بالغ بر ۱۵۰ نفر از عکاسان از سراسر ترکیه دعوت شده بودند تا به مدت سه روز از مارمایس و حومهٔ آن را انجام داده و با همدیگر به رقابت پرداختند و نهایتا به سه نفر از عکاسان جایزهٔ نقدی اهدا شد. 



نمایشگاه در سطح شهر


   شهرداری مارماریس ضمن تخصیص و ایجاد فضاهای معتبر فرهنگی و نمایشگاهی به عکاسی در این شهر، اجرای این جشنواره را نیز برعهده داشت. برنامه ریزی این جشنواره را خانهٔ عکس استانبول برعهده داشت. 



رومین محتشم همراه با عکاسان ترکیه بعد از افتتاح خانه عکس



برونو باربی


   در حاشیه این جشنواره فرصتی پیش آمد که رومین محتشم از برونو باربی، عکاس آژانس مگنوم، که از شاه و امام خمینی (ره) عکاسی کرده و کتابی از ایران نیز منتشرکرده، ویدئویی تهیه کند.» 


برونو باربی و رومین محتشم در نمایشگاه



شام در شب اهدای جوایز



برونو باربی و استانکو آبادزیچ



کارگاه‌های تخصصی



پرسش و پاسخ با عکاسان ترکیه



نمایشگاه در خانه فرهنگ مارماریس