فراخوان پنجمین دورهٔ جایزهٔ عکس شید با موضوع عکاسی مستند اجتماعی منتشر شد. 
 
 در پنجمین دوره این جایزه که تحت نظارت شورای سیاست‌گذاری متشکل از پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری و روشن نوروزی برگزار می‌شود، هر عکاس می‌تواند با دو مجموعه عکس مستند اجتماعی (هر مجموعه بین ۷ تا ۱۵ فریم) شرکت کند. 
 
  تمامی مجموعه عکس‌ها باید در سال ۲۰۱۴ میلادی (۱۱ دی ۹۲ لغایت ۱۲ دی ۹۳) و در محدودهٔ جغرافیایی ایران عکاسی شده باشند یا موضوع آنها به طور مستقیم با ایران یا ایرانیان در ارتباط باشد. 
 
  هزینهٔ ارسال یک مجموعه مبلغ ۲۰ هزار تومان و برای ارسال ۲ مجموعه مبلغ ۳۵ هزار تومان است. هزینه‌های دریافتی صرف برگزاری جایزه خواهند شد. 
 
  هیات داوران چهارمین دوره جایزه شید را مهران مهاجر، پیمان هوشمندزاده، مهدی وثوق‌نیا، جلال شمس آذران و آرش خاموشی تشکیل می‌دهند و مهلت ارسال آثار به این جایزه مستقل عکاسی تا ۱۸ فروردین ۹۴ است. 

  بر اساس اعلام دبیرخانه، مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد و عکاسان علاقه‌مند باید آثار خود را از طریق بخش ویژهٔ موجود در انتهای متن فراخوان اصلی آثار خود را ارسال کنند. 

  جایزه شید (به معنای نور و روشنایی) یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که توسط سایت عکس آنلاین (رسانهٔ تخصصی عکاسی) برگزار می‌شود و هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود و هیات داوران هر سال تنها یک عکاس را به نام برندهٔ این جایزه معرفی می‌کند.