نشست سخنرانی و نمایش اسلایدی تحت عنوان «عکاسی ایران: ۱۷۰ سال تصویرگری زندگی اجتماعی» توسط کاوه بغدادچی بعدازظهر شنبه یکم فروردین‌ماه ۹۴ (به وقت محلی شرق آمریکا) در نیویورک برگزار خواهد شد. 

  این برنامه در حاشیهٔ نمایشگاه گروهی عکس «زندگی با فرش دستباف ایرانی» برپا می‌شود که از ۲۶ اسفندماه ۹۳ با کیوریتوری کاوه بغدادچی به میزبانی مرکز فرهنگی هنری اکسس‌ثی‌یتر در منطقهٔ منهتن شهر نیویورک آمریکا در حال برگزاری است. 
 
 نشست یاد شده در بالا با بیان مواردی پیرامون چگونگی ورود عکاسی به ایران و سپس گسترش آن در کشور و تبدیل شدن به فن و پیشه‌ای فراگیر آغاز خواهد شد. پس از آن مواردی از تلاش‌های ایرانیان برای استفاده از عکاسی به عنوان ابزار ثبت زندگی روزمره و سپس انجام تلاش‌هایی برای تبدیل آن به مدیومی برای بیان غیرمستند هنری و مفهومی صحبت خواهد شد. 
 
 حضو پررنگ عکاسی مستند با وقوع انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ و سپس دوران هشت سالهٔ جنگ با عراق در ثبت رویدادهای اجتماعی از موارد مطرح در این سخنرانی خواهد بود و پس از آن به ویژه به نحوهٔ تصویرگری مسائل مرتبط با زندگی روزمره توسط عکاسان هنری ایران به ویژه از اواخر دههٔ ۷۰ خورشیدی تا زمان حاضر پرداخته خواهد شد. 
 
  گفتنی‌ست کاوه بغدادچی بهمن‌ماه ۹۳ در نشستی با عنوان «عکاسی ایرانی: گذشته و حال» در محل موزهٔ صنایع دستی و هنر مردمی (CAFAM) لس‌آنجلس واقع در ایالت کالیفرنیای آمریکا پیرامون وضعیت عکاسی در ایران از بدو ورود تا به امروز نشستی برگزار کرده بود.

    نمایشگاه «زندگی با فرش دستباف ایرانی» و نشست جانبی آن، بخشی از مجموعه برنامه‌هایی هستند که به منظور بزرگداشت فرهنگ ایرانی و همچنین گرامیداشت نوروز و سال نوی خورشیدی در گالری مرکز فرهنگی اکسس‌ثی‌یتر در خیابان برادوی واقع در منهتن نیویورک تدارک دیده شده و از جمعه ۱۵ اسفندماه ۹۳ به مدت یک ماه ادامه خواهند داشت.