سومین پروژهٔ هنری «ماموت» با هدف پشتیبانی از هنرمندان جوان مستقل و حضور یک عکاس ایرانی در پارک KüçükÇiftlik استانبول ترکیه برگزار شد. 

  امسال این رویداد با استقبال زیادی روبرو شده و از نقاط مختلف جهان در مجموع نزدیک به ۱۱۰۰ نفر آثارشان را برای این پروژه ارسال کردند که از میان این تعداد نهایتا ۵۷ نفر به مجموعهٔ نهایی برگزیدگان راه یافتند. 



عکس: سیاوش خیرخواه / مجموعه «بهشت زهرا»
 

 سیاوش خیرخواه با مجموعه عکس «بهشت زهرا» به عنوان تنها ایرانی حاضر در میان ۵۷ برگزیدهٔ امسال حضور داشت. این عکاس ایرانی متولد ۱۳۶۵ در تهران و دانش‌آموختهٔ رشتهٔ سینما از دانشگاه سورهٔ تهران است. 
 
  موسس پروژهٔ هنری «ماموت» سرن کوهن یکی از دانش‌آموختگان رشتهٔ عکاسی از دانشگاه نیویورک است و این پروژه را با هدف معرفی هنرمندان هنرهای تجسمی جوان و مستقل به مارکت هنری و ایجاد ارتباط بین این هنرمندان با کیوریتورها، گالری‌دارها، موزه دارها، کلسیونرها و موسسات دولتی و خصوصی هنری، راه‌اندازی کرد. 

 طوبا کوجاکایا، مدیر هنری پروژهٔ «ماموت» با اشاره به اینکه فعالیت پروژه شامل رشته‌های مختلف هنرهای تجسمی و مدرن است، می‌گوید: «هرساله شاهد استقبال روزافزون از سوی هنرمندان داخلی و خارجی هستیم ولی با توجه به بحث حمل و نقل و قراردادهای حقوقی مرتبط با آثار هنری، در بخش بین‌الملل پروژه‌های عکاسی و ویدیوآرت شانس بیشتری برای راه‌یابی به این پروژه دارند.»