خانه‌ هنر خرد کتاب الکترونیکی (iBook) مجموعه آثار عکاسی شادی قدیریان را بر روی iTunes شرکت اپل منتشر کرده است.
 
  علی صمدپور – مدیر فنی و هنری کارگاه کتاب‌ الکترونیک خانه‌ هنر خرد – درباره این کتاب به «سایت عکاسی» می‌گوید: «کتاب مجموعه آثار شادی قدیریان اولین کتاب یک هنرمند عکاس ایرانی در این رسته است. این کتاب هفتمین کتاب از مجموعه‌ای است که من از ۲ سال پیش در خانه‌ی هنر خرد انتشارشان را آغاز کرده‌ام که در نوع خود اولین کتاب‌های فارسی انگلیسی و همچنین نخستین سری کتاب‌های آموزش موسیقی ایرانی با این تکنولوژی بودند.»

 


   علی صمدپور می‌افزاید: «شادی قدیریان با هوشمندی خاص خودش این فرمت را برای ارایه‌ کارهایش انتخاب کرد. در این کتاب ما تمام مجموعه‌های وی را می‌توانیم با iPad، MAC یا iPhone ببینیم. راجع به آنها به انگلیسی یا فارسی بخوانیم و نقطه نظرات منتقدان و مکان‌هایی که آثار به نمایش درآمده یا موزه‌هایی که کارها در آن‌ها موجود هستند را دنبال کنیم.»
 
  این کتاب به زبان‌های فارسی و انگلیسی شامل مجموعه‌ عکس‌های شادی قدیریان همچون «زنان قاجار»، «نیل، نیل»، «مثل هر روز»، «مربع سفید»، «My Press Photo Series» و …  به همراه یادداشت‌‌هایی از شادی قدیریان و مهران مهاجر با قیمتی حدود ۵ دلار در iTunes برای تمامی کاربران محصولات شرکت اپل در سراسر جهان قابل دانلود و استفاده است.



 علی صمدپور که ایده‌پرداز و طراح این سری کتاب‌هاست درباره مزایای این کتاب‌های تعاملی (Interactive) می‌گوید: «این کتاب‌ها با هزینه‌ آماده‌سازی تقریبا غیرقابل قیاسی با نمونه‌های کاغذی تولید می‌شوند و مزایای زیادی دارند از جمله اینکه همزمان و به راحتی در ۵۱ کشور به فروش می‌رسند، درصد زیادی از مبلغ فروش به دست هنرمند می‌رسد، در هر زمان می‌توان اقدام به ویرایش کتاب‌ کرد و کتاب می‌تواند در آن واحد به چندین زبان در دسترس باشد.

  همچنین این کتاب‌ها برای هنرمندان یک پورتفولیوی بی‌دردسر و همیشگی هستند، احتیاج به رسیدگی و شارژ سالیانه ندارند ضمن آنکه تجربه‌های شیرینی از فروش و کسب نظر خوانندگان در سراسر دنیا و فرهنگ‌های مختلف را برای صاحب اثر به ارمغان می‌آورند.»



   شادی قدیریان متولد ۱۳۵۳ و دانش‌آموختهٔ کارشناسی عکاسی از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. نخستین نمایشگاه انفرادی وی در سال ۱۳۷۷ به میزبانی گالری گلستان برپا شد. در یک دههٔ اخیر شادی قدیریان یکی از موفق‌ترین عکاسان ایران در عرصهٔ جهانی بوده است و هم‌اکنون مجموعه‌ای از آثار او در آرشیو دائمی موزه‌هایی در لندن، واشنگتن دی‌سی، کالیفرنیا، برلین، پاریس، هند و تهران نگهداری می‌شود. او تاکنون در بیش از ۱۲۰ نمایشگاه داخلی و خارجی در گالری‌ها و موزه‌های معتبر حضور داشته و آثارش در حراجی‌های معتبر بین‌المللی همچون کریستیز به فروش رسیده است.

 گفتنی‌ست این کتاب الکترونیکی فقط با سیستم‌های شرکت اپل قابل دانلود و دسترسی است و برای این منظور کاربر باید iPad با iBooks 2 و iOS 5  یا بالاتر،  iPhone با iOS 8.4 یا بالاتر و Mac با OS X 10.9 یا بالاتر داشته باشد.