برنامه‌های جانبی نمایشگاه چهارمین فستیوال سالانه پرتره‌سازی، که عصر جمعه ۱۳ شهریور ۹۴ در گالری شیرین گشایش یافت، اعلام شد. 

  چهارمین فستیوال سالانه پرتره‌سازی در بخش کارگاه‌ها و نشست‌های خود، امسال نشست‌هایی تحت عنوان «گفتگو با هنرمند یا artist talk» برگزار خواهد کرد. در این نشست‌ها چند تن از حاضران بخش هنرمندان با تجربه فستیوال در گفتگو با هنرمندان جوان، به نقد و بررسی آثار حاضر در نمایشگاه خواهند پرداخت و همچنین توضیحاتی درباره شیوه کار و مجموعه‌های خود ارائه خواهند کرد.
 
  جاوید رمضانی – مدیر هنری فستیوال پرتره‌سازی – اهمیت برگزاری این نشست‌‌ها را چنین عنوان می‌کند: «برخورد و ارتباط از شروط ابتدایی تجربه زیباشناسی است این تجربه هم برای مخاطب و هم برای هنرمندان جوان و هنرمندان باسابقه ارزشمند است. این امکان به ندرت حاصل می‌آید که هنرمندانی که در یک حوزه و مدیا کار می‌کنند رو در رو با هم برخورد کنند. و ما برای رشد این فضا تلاش کردیم و از دوستان با سابقه خواستیم که تجارب خود را بی‌دریغ در این نشست‌ها در اختیار جوانان قرار دهند.»
 
برنامه برگزاری جلسات در محل گالری شیرین به ترتیب زیر اعلام شده است:
گوهر دشتی – شنبه ۱۴ شهریور
بابک کاظمی – سه‌شنبه ۱۷ شهریور
پیمان هوشمندزاده – پنجشنبه ۱۹ شهریور
آزاده اخلاقی – جمعه ۲۰ شهریور

  گفتنی‌ست زمان برگزاری تمامی نشست‌ها از ساعت ۱۶ تا ۱۸ است. نمایشگاه این دوره تا ۲۳ شهریور ۹۴ هر روز (به جز دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک۵ دایر است.