فیلم «از شرق» به کارگردانی شانتال آکرمن روز یکشنبه ۲۲ شهریور ۹۴ با همکاری نشر شورآفرین در هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

  بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در بخش «فیلم‌ها و احساس‌ها» (مروری بر آثار شانتال آکرمن) در دوره چهلم (تابستان ۹۴) سینما تک، یکشنبه ۲۲ شهریور جاری از ساعت ۱۷ فیلم «از شرق» محصول سال ۱۹۹۳ به مدت ۱۰۷ دقیقه، به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران اکران خواهد شد.
 
 فیلمِ «از شرق» اساس ویدئو اینستالیشنِ چندکاناله‌یِ خانمِ آکرمن است که او حین سفر به اروپای شرقی، کمی بعد از سقوطِ دیوارِ برلین و انقلابِ سالِ ۱۹۸۹ ساخت. «شرق» یک فیلمِ مینیمالیستیِ جاده‌ای است. فیلم با استفاده از امضاء و سبکِ شخصیِ آکرمن در برداشت‌های بلند افراطی و نماهایِ تراولینگِ بی‌پایانش از فصل تابستان شروع شده و تا زمستان در آلمان، لهستان و روسیه ادامه دارد. 
 
  خانم آکرمن لنز دوربینش را رویِ چهره‌هایِ افرادِ گیرافتاده در ایستگاه‌‌هایِ دورانِ اصلاحاتِ پساگورباچفی،۱ منتظر در کیوسک‌های اتوبوس و اتاق‌هایِ انتظارِ ترمینال و صف‌های طویلی که اغلب معلوم نیست برای چه تشکیل شده‌اند، متمرکز می‌کند. افراد بعضی اوقات به دوربین نگاه می‌کنند، اما اغلب مسحورِ از هم پاشیدگی اجتماعی و نومیدی خزنده‌واری هستند که آن‌ها را احاطه کرده است. تصاویر همچون جریانِ خودِ زمان بدون تفسیر و گفت‌وگو [در برابر چشمانمان] عبور می‌کنند.

 یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل تابستان، ساعت ۱۷ روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.