نمایشگاه آثار هنرمندان تاثیرگذار جهان از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «ذهنیت ملموس» با استقبال فراوان هنرمندان و علاقه‌مندان عصر سه‌شنبه ۲۴ شهریورماه ۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران گشایش یافت.

 بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ در این نمایشگاه ۲۶ اثر از ۲۳ هنرمند چهار جریان تاثیرگذار هنری جهان (اکسپرسیونیسم انتزاعی، تاشیسم، انتزاع پسانقاشانه و انتزاع تغزلی) به نمایش گذاشته شد و موزه هنرهای معاصر تهران با حضور قابل توجه علاقه‌مندان هنر جهان یکی از شلوغ‌ترین روزهای خود را پشت سر گذاشت.

  مجید ملانوروزی – مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران – در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: رویکرد موزه در سال‌هایی که گالری‌های بزرگ فعالیت نداشتند سال‌ها چنین بود که نمایشگاهی از آثار هنرمندان معاصر برپا می‌کرد و از گنجینه‌ی خود غافل بود.

  ملانوروزی ادامه داد: اما امروز گالری‌های بزرگ و حرفه‌ای فعالیت دارند و نمایشگاه‌های تاثیرگذار و مهمی برگزار می‌کنند که نمایشگاه ابوالقاسم سعیدی و اردشیر محصص از جمله آنهاست که گالری‌ها برگزار کردند. بنابراین با حضور گالری‌های بزرگ و برگزاری نمایشگاه هنرمندان معاصر در گالری‌ها، موزه خود را موظف به برگزاری این نمایشگاه‌ها نمی‌داند. موزه تمایل دارد نمایشگاه‌های گنجینه موزه و آثار هنرمندان خارجی را برگزار کند که در این راستا در آینده در نظر داریم نمایشگاه آثار آنسلم کیفر – هنرمند معاصر آلمانی – را در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار کنیم.

  سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران افزود: گنجینه‌ی موزه آن‌قدر بضاعت دارد که بتواند نمایشگاه‌های خوب و متنوعی برای مخاطبان تدارک ببیند.

  ملانوروزی در ادامه گفت: در این نمایشگاه ۲۶ اثر از ۲۳ هنرمند و از چهار جریان هنری اکسپرسیونیسم انتزاعی، تاشیسم، انتزاع پسانقاشانه و انتزاع تغزلی به نمایش گذاشته شده است. در اجرای این نمایشگاه جنبه‌های حرفه‌ای در نظر گرفته شده است و چینش آثار طوری است که مخاطبان فضای بازتری برای بازدید و ارتباط برقرار کردن با آثار دارند.
 
  آثاری از واسیلی کاندینسکی، جکسون پولاک، ویلهم دکونینگ، رابرت مادرول، مارک روتکو، آدولف گاتلیب، فرانز کلاین، مارک توبی، آنتونی تاپیس، منوچهر یکتایی، ژان فوتریه، پیر سولاژ، آنتونیو سائورا، ژان پل ریوپل، ویلیام ترن بول، فریتز وینتر، هانس هارتونگ،فرانک استلا، موریس لویس، هلن فرانکن تالر، سم فرانسیس، جان هویلند و پل جنکینز که در چهار جریان هنری اکسپرسیونیسم انتزاعی، تاشیسم، انتزاع پسانقاشانه و انتزاع تغزلی کار شده‌اند، در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
 
  این نمایشگاه تا ۱۵ آبان دامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه «ذهنیت ملموس» روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و جمعه‌ها از ساعت ۱۵ تا ۱۹ (شنبه‌ها و تعطیلات رسمی نمایشگاه دایر نیست.) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند.