فراخوان پنجمین نمایشگاه تابلوهای کوچک و نخستین نمایشگاه مجسمه‎های کوچک گالری آریا منتشر شد.
 
 نگارخانه آریا با نمایشگاه «تابلوها و مجسمه‌‏های کوچک» در پی آن است، مجموعه‎ آثاری با ابعاد کوچک که ارزش هنر آنها را اندازه‌شان تعیین نمی‌‏کند به نمایش بگذارد.

  در متن فراخوان آمده است: «اندازه، عنصری بیان‏گر است. هنرمندان با انتخاب اندازه آثارشان رساتر سخن می‌گویند. آنها با اندازه در هیات نماد، معنایی را منتقل می‏کنند، حسی را برمی‏انگیزنند، ویژگی تکنیکی خاصی را برجسته می‌کنند و به تئوری‎هایی ارجاع می‌دهند. اما اینها الزاما با اندازه‎های بزرگ صورت نمی‌گیرد. بالعکس پس از بزرگ شدن آثار، تماشایی شدن هنر، وایستگی هنرمند به تکنولوژی پیچیده و هزینه‎های گزاف، عده زیادی از هنرمندان دوباره به خلق آثار کوچک روی آوردند.»
 
  موضوع، تکنیک، انتخاب مواد و اسلوب آزاد است. تعداد آثار انتخابی هر هنرمند به عهده نگارخانه است. انتخاب آثار در دو مرحله انجام می‏شود: دیدن تصویر آثار از روی CD و سپس انتخاب از روی اصل آثار. 
 
  برای نقاشی و طراحی طول بزرگ‏ترین ضلع اثر با درنظر گرفتن قاب و حاشیه از ۳۵ سانتی‏متر بزرگ‎تر نباشد و برای مجسمه طول و عرض و ارتفاع هر مجسمه با درنظر گرفتن پایه (در صورت لزوم) حداکثر از ۲۰ سانتیمتر بزرگ‌تر نباشد. لازم است مجسمه‏‌ها با پایه مناسب که مجسمه روی آن ثابت شود طراحی و ساخته شوند.
 
 علاقه‏‌مندان می‌‎‏توانند تا ۱۵ اثر خود را در بخش طراحی و نقاشی و تا ۷ اثر را در بخش مجسمه، برای انتخاب در فرمل فایل jpg به صورت شماره‎گذاری شده بر روی CD در روزهای ۴،۵و ۶ مهرماه سال ۱۳۹۴ به نگارخانه آریا تحویل دهند. لازم است تصاویر دارای مشخصات کامل(ابعاد، تکنیک، سال خلق) و برای سهولت در اطلاع رسانی، حتما شماره‎گذاری شده باشند.
 
 برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق تلفن ۸۸۷۲۷۰۸۳ با گالری آریا تماس بگیرید یا به صورت حضوری به نشانی در تهران، خیابان ولیعصر، بالاتر از تقاطع خیابان بهشتی، کوچه زرین، شماره ۱۰ مراجعه کنید.