فیلم «چرخ» به کارگردانی آبل گانس از بخش سینمای دهه ۲۰ فرانسه روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه ۹۴ در موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

   بنا به گزارش روابط عمومی موزه هنرهای معاصر تهران؛ هفتمین فیلم از بخش پنجره عقبی (سینمای دهه ۲۰ فرانسه) روز پنجشنبه ۲۳ مهرماه جاری از ساعت ۱۳، فیلم "چرخ" به کارگردانی آبل گانس، محصول سال ۱۹۲۳ به مدت ۲۶۱ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس درسالن سینما تک موزه‌ هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید. برای تهیه بلیت این اکران می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.
 
  بی‌تردید سینمای فرانسه در دهه‌ی بیست، به لوکوموتیوی نیاز داشت تا بتواند به مثابه‌ی نیروی محرکه‌ای باشد که ردیفی بی‌انتها از واگن‌های سنگین (بخوانیدش: آثارِ وزین) را به دنبالِ خود، در روندی رو به جلو با حداکثر توان و سرعت ممکن به راه بیاندازد. اگر سینمای امریکا به یک گریفیث نیاز داشت که برای «تولدِ یک ملت» با «تعصب»ی خستگی‌ناپذیر این نقش را ایفا کند، و اگر سینمای آلمان در انتظارِ یک «دکتر کالیگاری» که با انرژیِ مسحورکننده آثارِ پس از خود را به حرکت بیاندازد، قطعاً سینمای فرانسه در ایستگاهِ تاریخیِ خود، چشم به راهِ آبل گانس بود تا «چرخ» را برای آن بیافریند؛ «چرخ»ی که همچنان پس از ٩ دهه، نه فقط حرکت‌اش متوقف نگشته که همچون نخستین روزهایش تازه‌نفس است و باشُکوه.

 یادآوری می‌شود علاقه‌مندان می‌توانند جهت استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل پاییز، به سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس بگیرند.