نهمین نمایشگاه سالانه مجسمه کوچک توسط انجمن مجسمه‌سازان ایران از ۸ آبان ۹۴ در محل پروژه‌های آران برپا می‌شود.



  در متن معرفی این نمایشگاه آمده است: «مجسمه‌های بزرگ یا عظیم از زمان باستان جذابیت مستمری داشته‌اند، و همینطور هم مجسمه‌های کوچک که اغلب جزو وسایل شخصی و یا پیکره‌های کوچک قدیسین و شبه‌خدایان بوده‌اند و در سراسر جهان کشف شده‌اند. هنرمندان مجسمه‌های عظیم و باشکوه را به سفارش اربابان قدرت می‌ساختند تا نمایشی از قدرت و مکنت باشند. برعکس و عموما مجسمه‌های کوچک برای استفاده شخصی و با تعلق خاطر، دست‌ساخته تمایل و انگیزه شخصی سازندگان آنها بوده‌اند. در طول تاریخ مجسمه‌های کوچک ظریف و زیبا واکنش مثبت بیننده را برانگیخته‌اند، بسیاری از اوقات بینندگان این مجسمه‌ها را صمیمی‌تر و جذاب‌تر یافته‌اند تا پیکره‌های عظیمی که در ذات خود متفاخر هستند. علیرغم اندازه، مجسمه‌های کوچک به جهت دشواری ساخت در اندازه کوچک، حتی بیشتر از مجسمه‌های بزرگ تحسین شده‌اند.

 

  برای نهمین دوره مجسمه کوچک، آثار ۴۵ هنرمند به نمایش درمی‌آید. آثاری که طیف وسیع و جذابی از موضوعات و متریال را در برمی‌گیرد. آنچه که در این میان مشترک است بیان شخصی و صمیمانه این هنرمندان است، نمونه‌هائی از زبان شخصی که به کار گرفته شده تا احساسات و برداشت‌های هنرمندان را انتقال دهد. در این مجموعه، اتفاقات عادی و غیرعادی مطرح شده‌اند: گربه‌های درمانده که همراه با پشتیبانشان در یک تصادف عجیب سوختند (اثر الناز قائمی)، اوقات خوش در خانه منوچهری کاشان (اثر سام نیک‌مرام)، گذشته‌ها و مجله محبوب بانوان آن زمان (اثر نسترن صفائی) و شکنندگی زندگی (اثر مسیح مشتاقی)… 



  این نمایشگاه نمونه‌ای است از روش و برزش هنرمندان معاصر ایران که همانند تمامی انسان‌های معاصر بر فردیت خود اصرار دارند و آنچه را که تنیده ز دل و بافته از جان است را به نمایش گذاشته‌اند.»



گشایش: جمعه ۸ آبان – ساعت ۱۶ تا ۲۰

نمایشگاه تا ۲۴ آبان هر روز از ساعت ۱۳ تا ۱۹ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ دایر است.

گالری شنبه‌ها تعطیل است.

تهران، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، پروژه‌های آران