نمایشگاه سرامیک‌بنیان با عنوان «شکستنی» از ۲۷ آذرماه ۹۴ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران گشایش می‌یابد.

 به گزارش روابط عمومی ‌فرهنگسرای نیاوران، آکادمی‌هنر «آد» این نمایشگاه را با مشارکت ۴۶ هنرمند در دو بخش و به مدت ۶ روز برپا خواهد کرد. 
 
  رجحانه حسینی – دبیر این نمایشگاه – در خصوص مراحل اجرایی این رویداد در حوزه هنرهای تجسمی‌ می‌گوید: «شکستنی عنوان نمایشگاهی است که با طرح یکی ازحساس‌ترین مسائل در آثار سرامیکی، در پی به چالش کشیدن ذات این مدیوم با مفهوم شکستن در ذهن است. این نمایشگاه در دو بخش طراحی شده که در بخش اول تلاش  شده به عنوان شکستنی و مفهوم سرامیک‌بنیان توجه شود. البته در این نمایشگاه  منظور نشان دادن سرامیک نیست، بلکه از مفهوم سرامیک در نقاشی، مجسمه و ویدیو استفاده شده است و آثار ۳۸ هنرمند در این بخش به نمایش گذاشته خواهد شد». 

  وی افزود: «در خصوص بخش دوم باید بگویم در اردیبهشت‌ماه از طریق  فراخوان، آثار ۸ هنرمند پس از داوری برای نمایشگاه انتخاب شده است. البته در بخش سرامیکی آکادمی ‌هنر «آد» با هنرمندانی که تجربه زیادی نداشتند کمک و همراهی کرده است.»
 
 حسینی در ادامه بیان داشت: «شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه با حضور مهران هوشیار، سیما افتخاری‌راد و هیربد همت آزاد شکل گرفت و انتخاب هنرمندان نیز توسط شورایی با حضور ندا درزی، امید قجریان و بهنام کامرانی صورت پذیرفت.»
 
  گفتنی‌ست ژاک کافمن – رئیس انجمن بین‌اللملی سرامیک – روز چهارشنبه ۲ دی‌ماه ۹۴ از ساعت ۱۵ یک سخنرانی در این نمایشگاه تحت عنوان «سرامیک معاصر» برای مخاطبان خواهد داشت و آیین اختتامیه نمایشگاه نیز پنجشنبه ۳ دی‌ماه سال جاری همراه با جلسه نقد و بررسی آثار در ساعت ۱۷ برگزار خواهد شد.

  همچنین دو کارگاه آموزشی روزهای یکشنبه ۲۹ آذر و سه‌شنبه یکم دی‌ماه ۹۴ نیز با حضور علاقمندان در این نمایشگاه برگزارخواهد شد.

  تمامی علاقمندان می‌توانند، از ۲۷ آذرماه تا ۳ دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۲۰  در گالری اصلی فرهنگسرای نیاوران واقع در تهران، انتهای خیابان پاسداران، روبروی پارک نیاوران از این نمایشگاه دیدن کنند.