کتاب عکسی از آثار مهدی وثوق‌نیا با عنوان «پامنار» در ۱۰۸ صفحه به تازگی از سوی نشر «بن‌گاه» منتشر شده است. 

  این کتاب شامل آخرین مجموعه عکس‌های او از محلهٔ پامنار در تهران است که بهمن ماه امسال در گالری راه ابریشم به نمایش درآمد. کلیهٔ علاقمندان می‌توانند این کتاب را که در قطع رقعی و با قیمت ۲۵ هزار تومان منتشر شده است، از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی»  خریداری کنند و در سراسر کشور تحویل بگیرند.

    مجموعه «پامنار» در ادامهٔ عکاسی از شهر‌ها، مکان‌ها و چشم اندازهای کشور ایران است که نگاه وثوق‌نیا را در سال‌های اخیر به خود مشغول داشته است. این مجموعه حدود ۲ سال (۱۳۹۲تا ۱۳۹۳) در روزهای تعطیل از محلهٔ پامنار عکاسی شده است. 

   مهدی وثوق‌نیا در معرفی کتاب خود می‌نویسد:  «آنجا پامنار است، محله‌ای که تاریخی را در خود جای داده، تاریخی از دوره صفوی تا عهد پهلوی؛ تاریخی که مساوی با تاریخ این شهر بزرگ است. در قدم زدن‌های پی در پی‌ام در این مکان که روزگاری مرکز تهران قدیم به حساب می‌آمده رودررو شدم با معماری حال آن و با دیدن فرم‌ها، شکل‌ها، در‌ها و دیوار‌ها، گذر‌ها و رنگ‌ها به فضاهای خالی رسیدم که بیش از هر چیزی من را به «گذشته و حال» پیوند می‌داد. گذشته‌ای با اتفاقات زیاد و حال با تغییرات شهری. بافت امروزی پامنار شکل بصری جدیدی از یک محله تاریخی به وجود آورده، شکلی که مدرنیته و سنت را در کنار هم جمع کرده و حاصل چشم اندازی شده عجیب و قابل تامل هنگامی که آن‌ها را با زوایه باز ببینی.»

دکتر فرزان سجودی، زبان شناس و نشانه شناس، درباره عکس‌ «پامنار» یادداشتی با عنوان «شهر: روایت گسست و واپاشی» نگاشته است.