نمایشگاه نقاشی علیرضا پویا با عنوان «نوستالژی» از روز جمعه ۳ اردیبهشت‌ماه ۹۵ در گالری سیحون ۲ گشایش می‌یابد.

   در بیانیهٔ این نمایشگاه به قلم دکتر شهریار محسنی (پژوهشگر و جامعه‌شناس) می‌خوانیم:
«اگرچه بستر حضور اجتماعی زنان پس از تلاقی با تمدن غرب در ایران پدید آمد اما دستخوش تحولات بسیاری شد.علیرضا پویا در خلق این مجموعه متوا‌تر به درهم‌آمیزی مفاهیم، شعائر و ارزش‌های غالب روزگار خود پرداخته، بطوریکه با ترسیم مرز‌ها، گاهی آن‌ها را برهم می‌ریزد، می‌شکافد و یا درمی‌نوردد!  هنرمند در تب‌وتاب نوستالژی‌هایش رهاست اما ساکن سرزمینی نیست! بر مَرکب مدرنیته می‌راند و خاطره ازلی بر سینه می‌فشارد.

   آثار به بازخوانی مفاهیم مشتاق است و نقطه پرگار به برکشیدن اعوجاج ذهنی انسان متوسط امروزی استوار است. پیش از حضور زنان در عرصه‌ها و مناسبات اجتماعی، به جهان صرفاً از یک منظر و دیدگاه مطلق حاکم مردسالارانه نگریسته شده است و در تمامی آموزه‌های اخلاقی و… نیز که توسط مرد‌ها عرضه می‌شده این تابو مستحکمتر می‌گردیده است، آنجا که دید یک‌سویه و سیاه‌وسفید به پدیده‌های اجتماعی حاکم است نگاهی نو و از منظری دیگر پذیرفته نیست، لذا حضور زنان را برنمی‌تابند و یا در برابر پذیرش و دیدن نگاه و نظر آن‌ها گران‌جانی می‌کنند.

   هنرمند با کاشت رنگ‌ها دوبینی‌های صرف را به چالش می‌آورد و حالت سومی را به تصویر می‌کشد که توانسته خاکستری باشد‌‌ همان خاکستری که در بطنش شعله افروز در نهان دارد! تخیلی را پرواز می‌دهد که در تونل زمان متحرک است، آرمانی را می‌جوید که از دنیای پرماجرای زنان برمی‌خیزد و به ورطه‌های پُر ناشدنی رنگ‌ها در مناسبات بشری منتهی می‌شود. زن در تلاقی با ناشناخته‌ها نیست، در پستوی گذر نادیده‌هاست! اگر خزان را انتظار رویشی دگر است، واپسین انسان باید زن باشد.»

گشایش: جمعه ۳ اردیبهشت ساعت ۱۶
بازدید از این نمایشگاه تا ۱۵ اردیبهشت ۹۵ همه‌روزه به‌جز دوشنبه‌ها از ساعت ۱۱ تا ۱۹ ادامه دارد. 
گالری سیحون ۲: تهران، خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، خیابان سینایی، پلاک ۲۴