کتاب «کاپا به جنگ می‌رود» نوشته‌ی رابرت کاپا و ترجمه‌ی سولماز حدادیان از سوی نشر «حرفه: هنرمند» منتشر شد. 

   علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را، که در ۲۴۰ صفحه با قیمت ۱۷ هزار تومان منتشر شده‌است، هم‌اکنون از «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» خریداری کنند. 

   رابرت کاپا، احتمالا تنها عکاسی است که پنج جنگ بسیار مهم در قرن بیستم را از جمله جنگ داخلی اسپانیا، جنگ دوم چین و ژاپن، جنگ جهانی دوم (جبهه‌های اروپا)، جنگ اسرائیل و اعراب ۱۹۴۸ و جنگ اول هندوچین را از نزدیک پوشش داد. او تنها در جنگ جهانی دوم از نقاط مختلفی همچون لندن، آفریقای شمالی و ایتالیا و نبرد نورماندی را از نزدیک و در ساحل اوما‌ها عکاسی کرد و شاهد آزادسازی پاریس بود. 

  او به خود ماموریت داده بود تا از دوزخی که انسان برای خودش درست کرده عکس بگیرد؛ از جنگ. او دلسوز تمام قربانیان جنگ بود و عکس‌هایش جاودانه‌هایی شدند نه تنها از لحظات سرنوشت‌ساز بلکه از تجربیات دشوار فردی. 

   زندگی رابرت کاپا جلوه‌ای از غلبه بر سختی‌ها، مواجهه با کشمکش‌ها و برنده شدن در قمار است؛ به جز قمار آخر که در ۲۵ می‌ ۱۹۵۴ در سن ۴۱ سالگی در شهر تای‌بین کشور ویتنام در حالی که دوربین خود را در دست داشت پا به روی مین گذاشت و نقشش به عنوان شاهد پایان یافت اما نام و خاطره رابرت کاپا هنوز زنده و شفاف و تصاویر او بهترین روایتگر تاریخ جنگ‌های قرن بیستم هستند.