فیلم «کافه لومیر» به کارگردانی هوشیائو شین، روز یکشنبه ۲۳ خرداد ۹۵ از ساعت ۱۷ در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   «کافه لومیر»؛ پنجمین فیلم از بخش «یک فیلم ساز یک نگاه ؛مروری بر سینمای هوشیائو شین»، محصول سال ۲۰۰۳ (تایوان -ژاپن) به مدت ۱۰۳ دقیقه، به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی نمایش داده خواهد شد.

   «کافه لومیر» اولین فیلمی بود که هوشیائو شین را جایی دور از تایوان، همان سرزمین مادری‌اش در پشت دوربین می‌نشاند. این بار توکیو به مرکز تصویر کشیده می‌شد تا با احضار فیلم‌هایی از یاسوجیرو ازو، فیلمساز محبوبش در بزرگداشت صدمین سالگرد تولدش و به دعوت کمپانی «شوچیکو» نمایشگر تجربه‌ای شود که به زبان جیم.هوبرمن همچون وارونه‌سازی آن فیلم‌ها است: از شکل انداختن درام خانوادگی ازو، و مرکزیت‌بخشیدن به آنچه او در زمان‌های مرده در پاساژها و البته در جزییاتِ قاب‌ها انجام می‌داد. و البته این‌ها برای فیلمسازی به هوشمندی هو تازه نقطه‌ی آغازی بود برای هر چه دورتر شدن از سینمای ازو و رسیدن به سرگشتگی یوکو، دختری جوان میانِ تاریخ (کشف و جستجوی جیانگ ونی آهنگساز تایوانی)، خانواده (رابطه‌ای که بیش از کلام در سکوت شکل می‌گرفت)، بارداری (حسی از مادرانگی در عینِ دوری از مفهموم خانواده‌ی سنتی) و قطارهای شهری. و هو آن‌چنان رها و سبکبال میان خطوط کمرنگ داستانی و فضای معمارانه‌ی فیلمش حرکت می‌کرد که گویی رسیدن به این تعادل درست همان کشف جوهر درونیِ سینمای اوست.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده برنامه‌های نمایش فیلم روزهای یکشنبه و چهارشنبه هرهفته، ساعت ۱۷ به سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.