فراخوان شرکت در هشتمین جشنواره فیلم کوتاه بنیاد «فرهنگ» (مستقر در لس‌آنجلس آمریکا) با موضوع فرهنگ و زندگی ایرانی منتشر شد. 

  طبق اعلام مسئولین برگزاری، فیلم‌های ارسالی باید بخشی از هنر، تاریخ، فرهنگ، صنایع، جغرافی، خوراک یا سبک و سیاق زندگی روزمره ایرانی را به نحوی به تصویر کشند که جرقه ای از الهام و علاقه در مخاطبین جهت فراگیری بیشتر در مورد فرهنگ ایران ایجاد شود.
 
  آخرین مهلت ثبت لینک فیلم در سایت مسابقه ۲۸ تیر ۹۵ است. رخشان بنی‌اعتماد، بهرام رادان، جمشید اکرمی، مارک امین و سپیده فارسی هیات داوران هشتمین دوره از این مسابقه فیلم کوتاه بنیاد «فرهنگ» هستند.
 
  مدت زمان فیلم‌های ارسالی باید کمتر از ۹ دقیقه باشد ولی هیچ‌گونه محدودیتی از نظر ژانر یا سبک وجود ندارد. ضروری است فیلم‌های ارسالی روی یکی از دو سایت Youtube  یا Vimeo آپلود شده و لینک آن بر روی سایت مسابقه (در قالب فرم مشخصات) ثبت شود. 

  متقاضیانی که برای قرار دادن فیلم خود روی این دو وبسایت مشکل دارند می توانند فیلم خود را از طریق Hightail یا Dropbox برای بنیاد فرهنگ ارسال کنند تا کارکنان دبیرخانه فیلم را روی Youtube یا Vimeo قرار دهند. شرکت در این مسابقه فقط برای فیلم هایی میسر است که بر روی Youtube  یا Vimeo برای بازدید عموم به طور رایگان در دسترس هستند 
 
  مراسم فرش قرمز و اهدای جوایز، که در طی آن فیلم های برنده برای تماشاگران حاضر به روی پرده خواهد رفت، عصر شنبه ۳ مهر ۹۵ به میزبانی موزه معتبر LACMA در لس‌آنجلس آمریکا برگزار خواهد شد. به فیلم‌های حائز رتبه‌های اول تا سوم به ترتیب ۱۰ هزار، ۵ هزار و ۳ هزار دلار اهدا خواهد شد.
 
 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جشنواره فیلم کوتاه بنیاد «فرهنگ» می‌توانید به سایت جشنواره مراجعه کرده یا از طریق ایمیل filmfestival@farhang.org با مسئولین برگزاری تماس بگیرید. فیلم‌های برگزیده هفت دوره گذشته هم در این لینک در دسترس هستند.