بیست و چهارمین نمایشگاه «صد اثر، صد هنرمند» روز جمعه، اول مرداد ماه ۹۵ با فروش ۲۸ اثر هنری و استقبال چشمگیر مردم در گالری گلستان آغاز شد.

   ترافیک شدید اطراف این منطقه و موج موج جمعیتی که به گالری «گلستان» آمد و رفت می‌کرد، بار دیگر ثابت کرد نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» را مردم دوست دارند و غیر از پشتکار و همت «لیلی گلستان» مدیر این گالری، باید شوق مردم را در ۲۴ ساله شدن این رویداد فرهنگی- اقتصادی نیز سهیم دانست.
 


   در اولین روز از این نمایشگاه، با وجود گرمای بی‌سابقه‌ی تهران، گالری گلستان که این روزها از کف تا سقف غرق در آثار هنری است، شاهد حضور چشمگیر اقشار مختلف مردم و فروش ۲۸ اثر هنری بود که در این میان، سهم هنرمندانِ جوان قابل توجه بود.

   در این نمایشگاه برای جلب توجه اقشار مختلف مردم به خرید آثار هنری با هر سلیقه و قدرت اقتصادی، چندین اثر یک‌صد و دویست هزار تومانی، آثار چند میلیونی و معدود آثار گران‌قیمتی نیز به چشم می‌خورد. گران‌ترین اثر این دوره نیز همچون گذشته، به تابلوی نقاشی از سهراب سپهری اختصاص دارد که ٢۵٠میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌است.

   همانند گذشته، آثار فروخته شده‌ی این رویداد، از روی دیوار برداشته شده و اثری دیگر از همان هنرمند به روی دیوار می‌رود. لذا مخاطبان این نمایشگاه، هر چند روز یک بار شاهد یک نمایشگاه تازه در این رویداد هنری خواهند‌بود.

   از طرفی، کنار هم نشستن ۲۲۰ نقاشی و مجسمه از ۱۹۵ هنرمند از سراسر ایران از تهران، اصفهان، شیراز، بایل، کرمانشاه، قم، مشهد، رشت تا سه هنرمند مقیم پاریس، دو هنرمند مقیم میلان و دو هنرمند مقیم آلمان در حالیکه یکی شاگرد و دیگری استاد است، در حالیکه یکی دنیا را رنگی و دیگری آب‌رنگی می‌بیند، از دیگر جذابیت‌های همیشگی این رویداد تابستانی است.
 


   در این نمایشگاه آثاری از آیدین آغداشلو، منیر فرمانفرمائیان، فریده لاشایی، ناصر اویسی، هوشنگ پزشک‌نیا، سیراک ملکونیان، حسین محجوبی، محمدعلی ترقی‌جاه، بهرام دبیری، جلال شباهنگی، محمد‌حسین عماد، رضا مافی، مش اسماعیل، عبدی اسبقی، بهمن نیکو… برای نمایش و فروش عرضه شده‌است. شهره مهران، گلناز قدیری، حسین چراغچی، شمس‌الدین غازی و … از دیگر هنرمندان جوانی هستند که آثارشان در این رویداد هنری ارائه می‌شود.

   علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۷ مرداد ۹۵ همه روزه (به جز پنج‌شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این رویداد هنری در گالری گلستان به نشانی تهران، دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ دیدن و خرید کنند.