فیلم «پارک مجازات» به نویسندگی و کارگردانی پیتر واتکینز از روز یکشنبه ۲۴ مردادماه ۹۵  ساعت ۱۷، در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می‌آید.

   این فیلم که اولین فیلم از بخش «یک فیلم‌ساز یک نگاه: مروری بر سینمای پیتر واتکینز» محصول سال ۱۹۷۱ میلادی‌آمریکا است، به مدت ۹۰ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهدشد.

   سبک فیلم‌های پیتر واتکینز بسیار شخصی و آزاد و کاملاً همسو با دیدگاه‌های رادیکال سیاسی‌اش است. او قالب‌های از پیش موجود مستندهای تلویزیونی و جریان اصلی را فرمی متناسب برای بیان خود نمی‌داند و از این جهت دست به بازسازی ساختاری سینمای مستند برای بیان دیدگاه‌هایش می‌زند. فیلم‌های او بیش از هرچیز، بر محدودیت‌های بیانی و ظرفیت‌های اندک شیوه‌های مستندسازی تلویزیونی ، گواهی می‌دهند. او نه تنها برخی موضوع‌های سیاسی کمتر گفته شده در رسانه‌های غربی را دستمایه فیلم‌های مستندگونه‌ی خود ساخته بلکه در برخی از فیلم‌های خود مثل «بازی‌های جنگ» و «گلادیاتورها»، موضعی رادیکال در برابر سیاست‌های رسانه‌های غربی گرفته و به نقد رویکرد آن‌ها پرداخته است.

   شهرت واتکینز به عنوان یک فیلمساز سیاسی رادیکال با ساختن فیلم «پارک مجازات» بر سر زبان‌ها افتاد. واتکینز، «پارک مجازات»  را در گیرودار جنگ ویتنام و درباره‌ی خشونت نیروی نظامی آمریکا در برخورد با مخالفان و ناراضیان سیاسی و کشتار دسته جمعی آن‌ها ساخت.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل تابستان، به موزه هنرهای معاصر تهران، واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.