فیلم «بازی جنگ» به کارگردانی پیتر واتکینز همراه با برگزاری جلسه‌ی نقد و بررسی فیلم‌های این کارگردان، روز چهارشنبه ۳ شهریورماه ۹۵، ساعت ۱۷ در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در‌می‌آید.

   این فیلم که آخرین فیلم از بخش «یک فیلم‌ساز یک نگاه: مروری بر سینمای پیتر واتکینز» و محصول سال ۱۹۶۷ میلادی انگلستان است، به مدت ۴۶ دقیقه به زبان اصلی و با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد‌شد. همچنین بعد از نمایش این فیلم، جلسه نقد و بررسی و مروری بر آثار و سینمای این کارگردان با حضور اردوان تراکمه و نوید پو‌رمحمدرضا تهران برگزار می‌شود.

   پیتر واتکینز در سال ۱۹۳۵ در انگلستان به دنیا آمد و قبل از این که وارد حوزه‌ی فیلم شود در کالج کرایست، کمبریج و آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک در لندن درس خواند. او به عنوان دستیار تولید در فیلم‌های تبلیغاتی کار کرد. این تجربه به صورت منطقی نقش مهمی در سرخوردگی او از رسانه و اجتماع مصرفی بازی کرد که بعدها تم همیشگی فیلم‏های او شد. او در مسیر فیلم‏سازی‏اش با نگاهی به اتفاقات حال حاضر اکتشافاتی در مسایل تاریخی کرده‌است.

   در انتهای سال ۱۹۵۰ واتکینز شروع به ساخت مستندهایی تجربی‏ کرد که با اتفاقات و شخصیت‌های تاریخی درگیر بود. موفقیت این فیلم‌ها به واتکینز کمک کرد تا بتواند در بی‌بی‌سی شغلی پیدا کند. در این دوره‏‌ی زمانی، واتکینز با فیلم‌سازان انگلیسی دیگری چون کوین برانلو هم همکاری کرد. واتکینز در کارهایی چون: کالودن و بازی جنگ که برای بی‏‌بی‌سی ساخت از گزار‌ش‌های تلویزیونی به صورت استعاری استفاده کرد تا هم از تاریخ و هم از رسانه بازجویی کند. او در سوئد، کانادا و لیتوانی برای سال‌های زیادی زندگی ‌کرده‌ و در حال حاضر در کشور فرانسه زندگی می‌کند.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه‌های نمایش فیلم در فصل تابستان، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته، به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و  یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.