فیلم «زندگی اوهارو» به کارگردانی کنجی میزوگوچی روز چهارشنبه ۱۴ مهرماه ۹۵، از ساعت ۱۷ در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

   این فیلم در ادامه‌ی بخش «چشم‌انداز سینمای دهه ۵۰ ژاپن» محصول سال ۱۹۵۲ به مدت ۱۳۶ دقیقه و به زبان اصلی با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد شد.

   «زندگی اوهارو» را «مادام بواری» ژاپنی  خوانده‌اند و آن را همواره یکی ازتاثیرگذارترین ساخته‌های میزوگوچی دانسته‌اند. این فیلم ــ که شیر نقره‌ای بهترین کارگردانی جشنواره ونیز را به همراه فیلم «مرد آرام» جان فورد کسب کردــ با فیلمنامه‌ای بر اساس رمانی مشهور به نام «زندگی یک زن» از سایکاکو ایهارا نویسنده‌ی قرن هفدهم ژاپن ساخته شده‌است.

   بخش اصلی داستان نیز در قرن هفدهم می‌گذرد. از طریق بازگشت به گذشته، زندگی زنی سرگردان و بی‌پناه و رها شده ــاوهاروی ۵۰ ساله- در حالی روایت می‌شود که به معبدی بودایی پناه برده و روبروی مجسمه‌ای نشسته، گذشته‌اش را به یاد می‌آورد. زندگی او در دام نگرش نادرست مردان، مرحله به مرحله رو به سقوط می‌رود . اوهاروی جوان و زیبا در یک خانواده‌ی پولدار و محترم، به زودی عاشق جوانی غریبه می‌شود که از طبقه فرودست جامعه است. این رابطه به زودی آشکار می‌شود و به دلیل مناسبات طبقاتی جامعه ، و این که اوهارو دختر یک سامورایی قصر سلطنتی است مرد جوان را به اعدام محکوم می‌کنند و اوهارو به همراه والدینش از قصر اخراج می‌شود وادامه داستان شکل می‌گیرد.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته، ساعت ۱۷ به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.