فیلم «افسانه‌ی ماه محو پس از باران» به کارگردانی کنجی میزوگوچی روز یکشنبه ۲۵ مهرماه ۹۵، از ساعت ۱۷ در سالن «سینما تک» موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش درمی‌آید.

   این فیلم در ادامه‌ی برنامه نمایش فیلم در فصل پاییز و در بخش «چشم‌انداز سینمای دهه ۵۰ ژاپن» محصول سال ۱۹۵۳ به مدت ۹۶ دقیقه و به زبان اصلی با زیرنویس فارسی نمایش داده خواهد شد.

   «اوگتسو»ی کنجی میزوگوچی، در یکی از بزرگ‌ترین فیلم‌های تمام دوران (که در کنار «راشومون» آکیرا کوروساوا، به شناخته شدن سینمای ژاپن در میان مخاطبان غربی کمک کرد)، داستان دو برادر را بازگو می‌کند که یکی طعمه‌ی طمع می‌شود و دیگری طعمه‌ی حسد. آن‌ها در زمانه‌ای که سرزمین‌شان مورد هجوم نظامیان غارت‌گر قرار گرفته، خانواده و زندگی‌شان را برای دنبال کردن وسوسه‌های‌شان به خطر می‌اندازند.

   قهرمان‌های فیلم به موجب جاه‌طلبی‌شان تضعیف می‌شوند و تحلیل می‌روند، اما سبک فیلم زیبا و رازآلود می‌ماند، و هرطور که هست، پیش از آن‌که گفته شود، می‌دانیم که با یک داستان اشباح روبه‌روییم. نمای آغازین فیلم، روستا و سقف‌های خانه‌هایی را می‌بینیم که با شاخه‌هایی پوشانده شده‌اند که از آن‌ها در مقابل ویرانی در باد محافظت می‌کند. ابتدا گنجورو (ماسایوکی موری) را می‌بینیم که سفال‌گر است و سپس توبِی (ایتارو اُزاوا) را که کشاورز است و …

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم، روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته، ساعت ۱۷ به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.