در آستانه برگزاری پنجمین دوره «۱۰ روز با عکاسان»، جلسه مشترک مدیران برگزاری این رویداد با انجمن‌ها و تشکل‌های عکاسی در انجمن عکاسان ایران برگزار شد.

   «۱۰ روز با عکاسان» از رویدادهای فراگیر عکاسی است که با هدف تقویت ارتباط عکاسی و جامعه، با نگاه فراگیر و تخصصی و حرفه‌ای و مشارکت عکاسان کشور هر سال با یک شعار توسط انجمن عکاسان ایران برگزار می‌شود.

   سیدعباس میرهاشمی؛ دبیر پنجمین دوره ۱۰ روز با عکاسان در این جلسه گفت: «۱۰ روز با عکاسان در این دوره، تاکید بیشتری بر مباحث علمی و رویکرد عمیق به مقوله عکاسی داشته و گسترده‌تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود. دوره‌های قبل در دی‌ماه برگزار شده بود که به دلیل نزدیکی به زمان امتحانات پایان ترم دانشجویان، این رویداد امسال در آذرماه برگزار خواهد شد.»

   میرهاشمی با اشاره به همکاری و مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های عکاسی گفت: «۱۰ روز با عکاسان مانند دوره‌های پیشین با مشارکت انجمن‌ها و تشکل‌های عکاسی برگزار می‌شود و در این دوره انجمن عکاسان نگاه و خانه عکاسان ایران نیز به این رویداد پیوستند.»

   همچنین سیدعباس میرهاشمی در احکامی محمدمهدی رحیمیان، حسن غفاری، مجید ناگهی و ابراهیم صافی را به ترتیب به عنوان مدیر گروه علمی، مدیر اجرایی، مدیر بخش ویژه و مدیر هنری پنجمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» منصوب کرد.

مسعود زنده روح کرمانی؛ رییس انجمن عکاسان ایران نیز در این جلسه گفت: «پنجمین دوره از این رویداد گسترده‌تر از قبل و در بخش‌های اصلی، ویژه و جنبی برگزار می‌شود.»

   در این جلسه، علی نیک‌رفتار؛ رییس انجمن عکاسان سینمای ایران، سعید محمودی ازناوه؛ نایب رییس انجمن عکاسی میراث فرهنگی، محمدحسین حیدری؛ جانشین انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، ابراهیم حسینی؛ رییس انجمن عکاسان خانه تئاتر، جواد پورسعید؛ رییس انجمن عکاسان نگاه و احسان باقری؛ رییس خانه عکاسان ایران نیز برنامه‌های پیشنهادی انجمن خود را برای پنجمین دوره از رویداد اعلام کردند.

   همچنین در این جلسه محمد مهدی رحیمیان؛ مدیر گروه علمی، حسن غفاری؛ مدیر اجرایی، مجید ناگهی؛ مدیر بخش ویژه و کامیار کوشان؛ مدیر هماهنگی حامیان مالی پنجمین دوره ۱۰ روز با عکاسان درباره برنامه های این دوره گزارش دادند. ابراهیم صافی؛ مدیر هنری پنجمین دوره ۱۰ روز با عکاسان و حمید فروتن؛ رییس هیات مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعات به دلیل مشغله کاری حضور نداشتند.

   پنجمین دوره «۱۰ روز با عکاسان» از سوی انجمن عکاسان ایران و با مشارکت انجمن‌ها، تشکل‌های عکاسی و عکاسان کشور با شعار «عکاسی امروز، فرصت های جدید» از ۱۹ تا ۲۸ آذرماه سال ۹۵ برگزار خواهد شد.