در ادامه برنامه نمایش فیلم در فصل پاییز، از بخش «ژان لوک گدار: یک بارگذاری مجدد»، فیلم «آلفاویل»، روز یکشنبه ۲۱ آذرماه ۹۵ ساعت ۱۷ در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش در می آید.

   فیلم «آلفاویل» به کارگردانی ژان لوک گدار  محصول سال ۱۹۶۵ به مدت ۱۰۰ دقیقه ، به زبان اصلی و با زیر نویس فارسی در سالن سینما تک موزه هنرهای معاصر تهران نمایش داده خواهد شد. همچنین بعد از نمایش فیلم، جلسه نقد و بررسی با حضور مهدی ملک، نویسنده ، منتقد و مترجم سینمایی برگزار می‌شود.

   عنوان اولیه‌ی فیلم نوآر علمی- تخیلی سال ۱۹۶۵ ژان لوک گدار (آلفاویل)، عنوان کمیک «تارزان بر علیه آی‌بی‌ام» بود. عنوانی که در قیاس با عنوان نهایی فیلم، به شکل غیراستعاری‌تری بازتاب‌دهنده‌ی مضمون فیلم به شمار می‌آمد. 

   «آلفاویل» در نهایت درباره‌ی تقلای فردیت تکین انسانی در برابر ماشین تمامیت‌گرا، ضد انسانی و شدیداً عقلانی جامعه‌ای کامپیوتری است که توسط هوش مصنوعی‌ای به نام آلفا ۶۰ اداره می‌شود. قهرمان فیلم، لمی کوشن، مانند تارزان از دید عقلانیت استریلیزه‌ی «آلفاویل» موجودی وحشی، بدوی با رفتاری غیرقابل درک است. از آن سو «آلفاویل» و آلفا ۶۰ بازنماینده‌ی حضور غالب بنگاه‌های تکنولوژیکی هستند که در هیأت آی‌بی‌ام برآمدن جامعه‌ی مسلط جدیدی متکی بر داده‌ها و اطلاعات را پیشگویی می‌کنند. در این دیستوپیا او نیز مانند تارزان باید احساسات و عواطف خود را پنهان کند همانگونه که تارزان بدن تنومندش را در میان درختان  و سبزه‌های جنگل مخفی می‌کرد.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه نمایش فیلم به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل‌کنند.