نشست تخصصی دومین جشنواره ملی عکس قزوین با عنوان « تاملی بر عکاسان خیابانی معاصر» با حضور مهدی وثوق‌نیا روز سه شنبه ۸ فروردین‌ماه ۹۶ در قزوین برگزار می‌شود.

   بعد از عکاسان خیابانی همچون: هنری کارتیه برسون، آندره کرتس، براسای، واکر اونز، لیزت مادل، عکاسان گروه فتو لیگ (والتر روزنبلوم، سید گراسمن، آرون سیسکیند، هلن لویت)، بیل برنت، ویلی رونی و روبر دوانو و … هستند عکاسانی که امروزه با شکلی نوین و برگرفته از سنت گذشته به این گرایش زیر مجموعه‌ی عکاسی مستند جانی دوباره بخشیدند. 

   این کارگاه با حضور مهدی وثوق‌نیا به تجزیه تحلیل و نوع نگاه عکاسانی همچون: بروس گیلدن، دایدو موریاما، مت استوارت، جوئل مِیرُویتز، الکس وب و … می‌پردازد.

   مهدی وثوق‌نیا متولد سال ۱۳۵۰ در قزوین و دانش‌آموختهٔ مقطع کار‌شناسی رشتهٔ «عکاسی» از دانشگاه آزاد تهران مرکز است. وی تاکنون چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس برگزار کرده است و برپایی نشست‌های آموزشی، تدریس عکاسی و داوری مسابقات عکس متعددی در کارنامهٔ کاری او به چشم می‌خورد.

   عکس‌های وثوق‌نیا در مجلات زیادی به چاپ رسیده و در سال ۲۰۰۸ در کتاب «عکاسی ایرانی حال حاضر»، با گردآوری رز عیسی، انتشارات هاچنز، آلمان حضور داشت. کتاب «انزلی» او در سال ۱۳۹۳ و کتاب «پامنار» نیز در سال ۱۳۹۴ توسط نشر نظر به چاپ رسید.

   علاقه‌مندان برای حضور در این کارگاه می‌توانند روز سه شنبه ۸ فروردین ۹۶، از ساعت ۱۹ تا ۲۰:۳۰ به نشانی: قزوین، میدان میرعماد، مجتمع فرهنگی هنری ارشاد مراجعه کنند. گفتنی است حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

   مهدی وثوق‌نیا در «آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای» مدرس کلاس کارگاه عکاسی مستند است. این کلاس از روز چهارشنبه ۱۶ فروردین‌ماه ۹۶ از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰:۳۰ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر درباره این کلاس می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.