کارگاه تابستانه عکاسی «اکتشافات هر روزه» با حضور ولفرام هان؛ برنده جایزه ورلد پرس فوتو به مدت ۵ روز در پروژه‌های نیومدیا برگزار می‌شود. 

   این کارگاه فشردهٔ پنج روزه، قصد دارد تا هنرمندان و عکاسان ساکن تهران را گرد هم بیاورد. در هر جلسه، فرصتی فراهم خواهد آمد برای نقد و همکاری و همچنین تولید سریع آثار جدید در تهران با راهنمایی «ولفرام هان» برندهٔ جایزهٔ «ورلد پرس فوتو». 

   هدفِ کارگاه، شناسایی و توسعهٔ مفهوم «هرروزه» است. از شرکت‌کنندگان خواسته می‌شود چگونگی استفادهٔ ساکنان از فضای محل سکونتشان را تحلیل کنند و به تاثیرات متقابل و عکس‌العمل‌هایی که در زندگی روزمره بازتاب می‌یابد، توجه کنند. کارگاه به زبان انگلیسی برگزار خواهد شد و در صورت لزوم یک مترجم در کارگاه حضور خواهد داشت. 

   تمرکز هم بر مباحث انتقادی و هم بر مباحث تکنیکی خواهد بود. هر شرکت‌کننده، هر روز، فرصت خلق یک اثر منفرد و همراهی در جلسهٔ سه ساعتهٔ بحث و نقد را خواهد داشت. در پایان، آثار شرکت‌کنندگان، در پروژه‌های نیومدیا به نمایش عموم در خواهد آمد.

   علاقه‌مندان برای شرکت در این کارگاه باید نام، نام خانوادگی، شمارهٔ تماس و سابقهٔ فعالیت (CV) خود را به‌صورت فایل پی‌دی‌اف یا به‌صورت لینک آنلاین، همراه با یک مجموعه با حداکثر پانزده قطعه عکس و یک متن کوتاه دربارهٔ اثر به ایمیل info@newmediasoc.com ارسال کنند. این مجموعه، ارائه شرکت‌کنندگان در جلسهٔ معارفه در روز اول کارگاه خواهد بود. 

   گفتنی است ظرفیت این کارگاه ۱۵ نفر بوده و هزینه حضور در کارگاه، ۲۵۰ هزار تومان است که برای دانشجویان با تخفیف دانشجویی ۲۱۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است.

   ولفرام هان در برلین در حال زندگی و فعالیت است. او تا به‌حال آثار خود را در بسیاری از موزه‌ها و گالری‌ها، از جمله؛ C|O برلین، موزهٔ هنرهای کاربردی فرانکفورت/میلان، گالری بلفاست اکسپوزد، گالری دو ژوق در پاریس و گالری استارک‌وایت در اکلاند، به‌نمایش گذاشته است. وی در سال ۲۰۱۱ جایزهٔ «ورلد پرس فوتو» را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۷ برای بهترین عکس سال توسط یونیسف مورد تقدیر قرار گرفته است. 

   علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر و طرح سوالات خود می‌توانند با ایمیل info@newmediasoc.com در ارتباط باشند. تقویم کارگاه به شرح زیر است: 

– ۱۳ مرداد ۹۶، ساعت ۱۴: جلسه افتتاحیه، معرفی مضمون کارگاه، نمایش و ارائه حداکثر ۱۵ عکس چاپ شده توسط شرکت‌کنندگان
– ۱۴ مرداد ۹۶، ساعت ۱۸ تا ۲۱: جلسه نقد و بررسی
– ۱۶ مرداد ۹۶، ساعت ۱۸ تا ۲۱: جلسه نقد و بررسی
– ۱۸ مرداد ۹۶، ساعت ۱۸ تا ۲۱: جلسه نقد و بررسی
– ۲۰ مرداد ۹۶، ساعت ۱۱: آخرین جلسه نقد و بررسی و نمایش عمومی آثار شرکت کنندگان در پروژه‌های نیومدیا در ساعت ۱۹