دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نامه‌ای به انجمن‌های تخصصی هنرهای تجسمی برای برنامه ریزی و زمان‌بندی منظم و مستمر برگزاری دوسالانه‌ها اعلام آمادگی کرد.

   در نامه این دفتر به انجمن‌های تخصصی هنرهای تجسمی آمده است: «قریب به دو دهه از شکل گیری دوسالانه‌های تخصصی هنرهای تجسمی می‌گذرد. تجربه ارزشمندی که علیرغم فراز و فرودها و چالش‌ها، همواره در صدر فهرست مطالبات و انتظارات جامعه هنری، هنرمندان و هنردوستان بوده است.

   از دیگر سو بر این باوریم که همکاری و تعامل مدون مدیریت هنرهای تجسمی کشور و مجامع بویژه انجمن‌های تخصصی مقوم و پشتوانه محکم برای تحقق ، استمرار و تکامل این رخداد به شمار می‌آیند.»

   دفتر هنرهای تجسمی در این نامه ضمن اعلام آمادگی برای برنامه ریزی برگزاری منظم مستمر دوسالانه‌های تخصصی هنرهای تجسمی پیشنهاد کرده است دوسالانه‌های نقاشی، خوشنویسی، تصویرسازی، عکس و نگارگری در سال‌های فرد و دوسالانه‌های گرافیک، مجسمه سازی، کاریکاتور و سفال و سرامیک در سال‌های زوج برگزار شود.

   دفتر هنرهای تجسمی که این نامه را برای انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، انجمن هنرمندان نقاش ایران، انجمن خوشنویسان ایران، انجمن هنرمندان مجسمه ساز ایران، انجمن هنرمندان سفالگر ایران، خانه کاریکاتور ایران، انجمن نگارگری ایران، انجمن عکاسان ایران و انجمن تصویرگران ایران نوشته، از انجمن‌ها خواسته است پیشنهادهای خود را برای برگزاری مستمر دوسالانه‌ها تا ۳۰ مردادماه به این دفتر ارسال کنند.