مراسم افتتاحیه هفته «فیلم چین» که بخشی از برنامه‌ «فستیوال فرهنگی چین در تهران» است، روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۷ با حضور مقامات فرهنگی و هنری و با همکاری سفارت جمهوری چین در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

   هفته فیلم چین با نمایش ۶ فیلم از روز دوشنبه ۲۷ شهریور‌ماه در موزه هنرهای معاصر تهران آغاز و تا روز شنبه اول مهرماه ۹۶ ادامه خواهد داشت.

   در این هفته، فیلم‌های «توتم گرگ» محصول سال ۲۰۱۵ به کارگردانی ژان ژاک آنو به مدت ۱۲۰ دقیقه، «کنفسیوس» محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی هو می به مدت ۱۲۵ دقیقه، «زیر درخت زالزالک» محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی ژانگ ییمو به مدت ۱۱۵ دقیقه، «استاد بزرگ» محصول سال ۲۰۱۳ به کارگردانی وونگ کاروای به مدت ۱۳۰ دقیقه، « تسخیر کوهستان ببر» محصول سال ۲۰۱۴ به کارگردانی تسویی هارک به مدت ۱۴۴ دقیقه و«پیانو در کارخانه» محصول سال ۲۰۱۰ به کارگردانی ژانگ منگ به مدت ۱۰۷ دقیقه به زبان اصلی و زیرنویس فارسی نمایش داده ‌می‌شود. یادآوری می‌شود فیلم‌ها رأس ساعت ۱۷ به نمایش در می‌آید.

   لازم به ذکر است بعد از مراسم افتتاحیه، فیلم «توتم گرگ» به کارگردانی ژان ژاک آنو محصول سال ۲۰۱۵ به مدت ۱۲۰ دقیقه با زیر نویس فارسی به نمایش گذاشته خواهد شد.

   علاقه‌مندان می‌توانند برای استفاده از برنامه هفته فیلم چین به صورت آزاد و رایگان به موزه هنرهای معاصر تهران واقع در خیابان کارگر شمالی مراجعه و یا جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۹۵۱۹۶۵ تماس حاصل کنند.