با نزدیک شدن به برگزاری ششمین دوره از همایش «۱۰ روز با عکاسان ایران»، ساعد نیک‌ذات اعضای شورای علمی این دوره از همایش را معرفی کرد.

   شهاب الدین عادل؛ مدیر علمی و عضو شورای علمی و مهدی مقیم نژاد، اسماعیل عباسی، محمد خدادادی مترجم زاده، محمدرضا شریف زاده و مریم کهوند از اعضای شورای علمی ششمین دوره ۱۰ روز با عکاسان هستند. شهاب الدین عادل، دارای دکترای پژوهش هنر(گرایش هنرهای نمایشی)، منتقد، نویسنده و مترجم سینما است و در زمینه سینما، مستندسازی، عکاسی، عکاسی فیلم فعالیت دارد.

   عادل استاد دانشگاه و هیئت علمی دانشگاه هنر و سینما، تئاتر و استاد مدعو دانشکده هنر و معماری، سوره، علوم، تحقیقات و خبر و رسانه، عضو هیئت موسس انجمن عکاسان سینمای ایران و انجمن مدرسان سینمای ایران و عضو انجمن عکاسان سینمای ایران است. وی تاکنون مقالات و کتاب‌هایی را در حوزه سینما نوشته و داور جشنواره‌های متعدد سینمایی و عکس بوده و نمایشگاه‌های متعددی از آثار او برگزار شده است.

   اسماعیل عباسی متولد ۱۳۲۶ تبریز، مترجم و نویسنده، مدرس دانشگاه است. عباسی داور جشنواره‌ها و دوسالانه‌های متعددی بوده است و  تاکنون کتاب‌هایی به تالیف وی و یا با ترجمه او منتشر شده است. او عضو هیئت موسس انجمن عکاسان ایران و عضو هیئت موسس انجمن عکاسی ایرانشهر است.

   دکتر محمد خدادادی مترجم زاده، عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده هنرهای تجسمی و مدیر گروه عکاسی در دانشگاه هنر است.

   دکتر مهدی مقیم نژاد متولد سال ۱۳۵۵ در شهر بابل، دانش آموخته کارشناسی ارتباط تصویری، کارشناسی ارشد عکاسی و دکتری پژوهش هنر در دانشگاه هنر، هنرمند، پژوهشگر، و استادیار دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر تهران، مولف و مترجم کتاب‌ها و مقالات متعدد در حوزه عکاسی و هنرهای معاصر است و نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی متعددی در داخل و خارج از ایران داشته است.

   دکترمحمدرضا شریف زاده دانش آموخته هنرستان هنرهای زیبا، کارشناسی عکاسی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد، کارشناسی ارشد ارتباط تصویری از دانشگاه هنر تهران و دکترای تخصصی فلسفه هنر از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران، استادیار و مدیر گروه دکتری فلسفه و پژوهش هنر در دانشگاه علوم و تحقیقات، عکاس، مدیر هنری و هنرمند چندرسانه‌ای است و تاکنون در بیش از ۳۰ نمایشگاه داخلی و خارجی، داوری مسابقات و دوسالانه‌های هنری از جمله جشنواره تئاتر فجر، دوسالانه عکس ایران حضور داشته است.

   دکتر مریم کهوند متولد ۱۳۵۰ در تهران، دکترای پژوهش هنر (با گرایش فرهنگ دیداری) از دانشگاه هنر، دانش آموخته کارشناسی فنی ارتباط تصویری و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری در دانشگاه هنر، عضو هیأت علمی گروه ارتباط تصویری دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر و مدیر گروه رشته‌های ارتباط تصویری و تصویرسازی دانشگاه هنر است.

   انجمن عکاسان ایران ششمین دوره «۱۰ روز با عکاسان ایران» را آذرماه ۹۶ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌کند.