«نمایشگاه عکس ورلدپرس فوتو در ایران»، شامل عکس‌های برگزیده‌ی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ ورلدپرس فوتو،  با همکاری انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و سفارت هلند از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش خواهد یافت.

   دیروز در نشست  رسانه‌ای این نمایشگاه، نمایندگان انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران و  بنیاد ورلدپرس فوتو در جمع خبرنگاران حاضر شدند و به تشریح جزئیات «نمایشگاه عکس ورلدپرس فوتو در ایران» پرداختند.

   این نشست با حضور لورنس کورتوگ نماینده‌ی بنیاد ورلد پرس فوتو، سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران، ماریا دوتسنکو رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و مهدی قاسمی عضو هئیت مدیره انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی به همراه حمید فروتن رئیس این انجمن، در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

   در این جلسه حمید فروتن در مورد همکاری انجمن عکاسان مطبوعاتی ایران با بنیاد ورلدپرس فوتو توضیحاتی ارائه داد و لورنس کورتوگ نماینده‌ی این بنیاد به سوالات خبرنگاران در مورد نحوه ی انتخاب آثار در ورلد پرس فوتو پاسخ گفت.

   مهدی قاسمی نیز در صحبت‌های خود به عنوان نماینده‌ی انجمن عکاسان مطبوعاتی که پیگیر برگزاری این نمایشگاه بوده است از سفارت هلند برای همکاری و مساعدت در برگزاری این نمایشگاه تشکر کرد. همچنین قاسمی اشاره کرد با توجه به اینکه نمایشگاه حاضر منتخب عکس‌های سه سال اخیر ورلدپرس فوتو است، در نتیجه از ایران عکاسی در این نمایشگاه حضور ندارد و تنها مجموعه پذیرفته شده‌ای که در این سه سال به ایران پرداخته بود، چون به سبب قوانین جاری در ایران قابل نمایش نبود حذف شد.

  «نمایشگاه عکس ورلدپرس فوتو در ایران» از پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت افتتاح می‌شود و تا ۱۱ خرداد ادامه خواهد داشت و علاوه بر نمایش عکس‌های منتخب، برنامه‌های جانبی دیگری در کنار  این رویداد برگزار خواهد شد.