«موزه صلح تهران» و «مؤسسه‌ی فرهنگی هنری هنرنمای آبان» با همکاری نمایندگی سازمان ملل متحد در ایران، در راستای مسئولیت اجتماعی، واکاوی مسئله جنگ و پیامدهای آن بر جامعه‌ی بحران زده‌ی امروز بشری و مسئله‌ی صلح پایدار، نخستین دوره از سلسله همایش‌های «هنر برای صلح» را با موضوع «عکاسی جنگ، برای صلح» در روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۳۹۷ در محل موزه‌ی صلح تهران برگزار می‌کند.

این همایش یک روزه که با حضور خانم دکتر ماریا دوتسنکو نماینده‌ی سازمان ملل متحد و مسئولین سفارت هلند در ایران افتتاح خواهد شد، در قالب ۳ نشست تخصصی درباره‌ی عکاسی جنگ با حضور کارشناسان، صاحب نظران و عکاسان برگزار خواهد شد.

نخستین نشست این همایش با عنوان «چگونگی نقش عکاسی جنگ در گفتمان صلح» با حضور سیامک حاجی‌محمد، زانیار بلوری و صیاد نبوی برگزار می‌شود.

در نشست دوم «عکاسی جنگ و تأثیرات آن در روند جنگ، دستیابی به صلح» با حضور سعید صادقی و مجید دوخته‌چی‌زاده مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

و در نهایت در نشست سوم این همایش فیلم مستند «عکاس جنگ» درباره‌ی جیمز نچوی با حضور مجید باقرزاده و محمد حسین میربابا نقد و بررسی می‌شود.

همچنین برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع جنگ از جمله برنامه‌های جنبی همایش «هنر برای صلح» است. حضور در این همایش برای تمامی علاقه‌مندان آزاد است.

زمان: چهارشنبه ۱۳۹۷/۳/۳۰ – مراسم افتتاحیه ساعت ۱۴

مکان: خیابان وحدت اسلامی، ضلع شمالی پارک شهر، موزه صلح تهران