کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ» نوشته صمد قربان زاده در ۲۲۸ صفحه مصور رنگی، همراه با سی‎دی توسط انتشارات پرگار منتشر شد.

این کتاب سعی دارد در پنج فصل به نحوه ساختن و چگونگی تولید یک اثر فتومونتاژ در هنگام عکسبرداری و قبل از مرحله ادیت و پس از آن در مرحله ادیت توسط نرم‌افزار فتوشاپ بپردازد.

آموزش از نحوه برش و انواع سِلکت که یکی از اصلی‌ترین و اولیه‌ترین اصول ساخت یک اثر فتومونتاژ است، آغاز می‌شود؛ به مبحث نور و مچ کردن انواع آن می‌پردازد؛ بحث رنگ و تنظیمات مربوط به آن قبل از ادیت و در هنگام ادیت تصاویر را بررسی می‌کند و فیلترها و ایجاد جلوه‌های بصری ویژه با استفاده از ابزارهای مختلف در نرم‌افزار فتوشاپ را آموزش می‌دهد.

علاقه‌مندان می‌توانند کتاب «تکنیک‌های فتومونتاژ» را با قیمت ۵۵۰.۰۰۰ ریال در «فروشگاه آنلاین کتاب عکاسی» به صورت اینترنتی خریداری کنند و در سراسر ایران تحویل بگیرند.

صمد قربان زاده دانش‌آموخته گرافیگ از دانشگاه فردوسی مشهد و عکاسی از دانشگاه هنر تهران در مقطع کارشناسی ارشد است. او همچنین موفق به کسب کارشناس ارشد عکاسی (درجه دو هنری) از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز شده است.

از فعالیت‌های او در زمینه عکاسی می‌توان به حضور و کسب جوایز از جشنواره عکس کولا صربستان، مارماریس ترکیه، خیام ایران، سونی لندن، چانگ تایلند، تاشکند ازبکستان، لاگونای ایتالیا، دهلی هند، ریودوژانیروی برزیل، فتو ایمیشن بوسنی، دوسالانه عکس ایران، جشنواره تجسمی فجر و … و برپایی نمایشگاه عکس انفرادی و گروهی در گالری محسن، گالری لاله، گالری مهروا، گالری شماره شش، گالری سیحون، خانه هنرمندان و … اشاره کرد.

صمد قربان زاده مدرس کلاس «فتومونتاژ» در «آموزشگاه عکاسی حرفه‌ای» است که دوره‌ی جدید آن از پنجشنبه ۷ تیر ۱۳۹۷ از ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.