نمایشگاه گروهی «ولیعصر؛ پوشه اول» روز جمعه ۲۰ مهرماه ۱۳۹۷ همزمان در سه گالری آریا، آتبین و Ag افتتاح خواهد شد.

آثار به نمایش در آمده در این سه گالری متعلق به هنرجویانی است که در طول یکسال گذشته، کارگاهی زیر نظر رامیار منوچهرزاده شرکت کرده و ایده‌ی اولیه تا اجرای نهایی مجموعه‌های خود را با محوریت بازنمایی خیابان ولیعصر در این کارگاه مشق کرده‌اند. دلیل انتخاب سه گالری آریا، آتبین و Ag برای نمایش پروژه‌های تکمیل شده نیز قرار گرفتن این گالری‌ها در راستای خیابان ولیعصر بوده است.

سیدمحمدرضا تکیه، سودابه وطن‌پرست، سیدمحمد مروج، بابک جوادزاده، محسن عباسی، حمید قزل‌لو، عماد حسینی، رها مژده، عطا نوین، هادی خراسانی، فردید خادم، نرگس مقدم، فاطمه شریف، غزاله صداقت، نگین فیروزی، مجید قدکساز و عاطفه خدابخش عکاسانی هستند که در کارگاه مذکور شرکت کرده و آثار خود را در این نمایشگاه در معرض دید مخاطبان قرار خواهند داد.

در بیانیه‌ی «ولیعصر؛ پوشه اول» به قلم رامیار منوچهرزاده کیوریتور این نمایشگاه آمده:
«ولیعصر؛ پوشه اول» نخستین ارائه‌ی هماهنگ از پروژه‌ای آموزشی و پژوهشی برای شناخت بهتر شهر تهران است. این پروژه، نگاهی متفاوت نسبت به «عکاسی» دارد و در جستجوی زبانی نو برای بیان و روایت پیچیدگی‌های شهری بر بستر ظرفیت‌ها و جذابیت‌های هنرهای تصویری است.
چگونه می‌شود هنرمند را از دل درگیری خلاق با زندگی روزمره نسبت به رویدادها و فضاهای کلانشهری حساس کرد تا از درون خودش به تاریخ و جغرافیای شهر پل بزند و این تجربه را با دیگران سهیم شود؟ ارزش و اعتبار این نمایشگاه به دلیل تلاش‌های هدفمند جمعی و گروهی است که پس از یک سال فعالیت مستمر، حاصل کار خود را با بیننده به اشتراک می‌گذارند.
آرزوی تداوم این مسیر و انگیزه‌ی خلق فرصت بیشتر برای نمایش آثار نسل جدید عکاسان کشور، به‌زودی پوشه‌های دیگری را نیز به «ولیعصر» خواهد افزود. به امید روزی که سراسر شهر صاحب حافظه‌ای از آن خود شود… و صداهای تازه‌ای برای روایت از خود داشته باشد… و هواهای تازه… .

پس از پوشه‌ی اول با مرکزیت خیابان ولیعصر، در سال‌های آتی این پروژه در دو پوشه‌ی دیگر این‌بار خیابان‌های شریعتی و انقلاب-آزادی را پوشش خواهد داد و این دو پوشه نیز مشابه پوشه اول، هر کدام در یک دوره‌ی یک ساله توسط شرکت‌کنندگان تکمیل خواهد شد.

گشایش: روز جمعه ۲۰ مهرماه، ساعت ۱۶ الی ۲۰
نمایشگاه تا روز دوشنبه ۷ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.
گالری آریا: خیابان ولیعصر، بالاتر از سه‌راه بهشتی، کوی زرین، پلاک ۱۰
گالری آبتین: خیابان ولیعصر، نرسیده به چهارراه پارک وی، کوچه خاکزاد، پلاک ۴۲
گالری Ag: خیابان ولیعصر، بالاتر از چهارراه پارک وی، خیابان پسیان، پلاک ۳