انجمن علمی عکاسی دانشگاه هنر اصفهان نشست «عکاسی مستند» با حضور امید امیدواری را روز سه‌شنبه ۶ آذر ماه ۹۷ در گروه عکاسی دانشگاه هنر اصفهان برگزار می‌کند.

در توضیح این نشست آمده است:
«عکاسی مستند هماره مسبب دعاوی بی‌شمار، گونه‌گون و بی‌پایانی بوده است: برخی، ارزشِ عکس مستند را در صداقت عکاس و عدم دستکاری صحنه خلاصه می‌کنند و گروهی دیگر، شناخت این ژانر را در گرو تحلیل عواملی برون‌متنی و گسترده‌تر می‌دانند. از طرفی، با اینکه عکاسی مستند در سیر تاریخی‌اش به اشکال گوناگونی درآمده (فرمی و محتوایی) و حتی قریب به هفتاد سال، به ندرت «مستند» نامیده می‌شده، برخی می‌کوشند با تدوین شناسه‌هایی،آنرا در یک یا دو سطر خلاصه و تعریف کنند و مرزی غیر قابل ‌عبور میان آن و سایر گونه‌های عکاسی ترسیم کنند. افزون بر این، کاربرد دو اصطلاح فلسفی «ابژکتیو» و «سوبژکتیو» در بررسی و تفسیر عکاسی مستند، بیانگر دو نگرش متضاد به عکاسی مستند است که قابل تجدید‌نظر و بررسی بیشتر است: نگرش ابژکتیو، عکاسی مستند را بازنمایی صریح، صادقانه و بی‌نظر موضوع، همانگونه که هست می‌داند و نگرش دیگر، دیدگاه و نظر عکاس را در باب موضوع عکس مهم می‌داند و عکس را برساخته‌ی این کنش‌گری می‌داند و مسائل متعدد دیگری که در باب این ژانر پیوسته مطرح بوده است. در این نشست بر پایه‌ی خوانشی تاریخی/تحلیلی، به واکاوی این مجادلات و دیدگاه‌ها پرداخته می‌شود و عکس‌های مستند ۱۵ عکاس، آرتیست، نظریه‌پرداز معاصر مورد بررسی قرار خواهد گرفت».

امید امیدواری دانشجوی کارشناسی ارشد عکاسی پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. عکاسی را سال ۱۳۸۷ از انجمن سینمای جوانان شیراز آغاز کرده و در چندین نمایشگاه گروهی داخلی (گالری آران، طراحان آزاد و …) و خارجی (لس‌آنجلس، فرایبورگ و …) حضور داشته و جوایز متعددی را از فستیوال‌های داخلی و بین‌المللی کسب کرده است. ترجمه و تألیف متون عکاسی بخش دیگری از فعالیت‌های او شمرده می‌شوند که در سایت عکاسی و نشریات چاپی منتشر شده‌است.

تاریخ برگزاری: سه ‌شنبه ۶ مهر ماه ۹۷
ساعت: ۱۲:۳۰ الی ۱۴
مکان: آمفی تئاتر دانشکده‌ی هنر های تجسمی، (فرانسوی‌ها)، دانشگاه هنر اصفهان
حضور تمامی دانشجویان دانشگاه هنر بلامانع است.