شرکت سکونیک که تا کنون دقیق‌ترین کالرمترهای رنگ و فلاش‌مترها را به دنیا عرضه کرده است، به تازگی جدیدترین و کامل‌ترین مدل کالرمتر خود را با نامC-800  این ماه روانه بازار کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

کارکردها و پارامترهای دستگاه جدیدC-800  همانند مدل قبل یعنی  C-700  است، با این تفاوت که چهار پارامتر و یک حالت جدید اندازه‌گیری به آن اضافه شده که عبارتند از:

– SSI (Spectral Similarity Index)

– TLCI (Television Lighting Consistency Index)

– TLMF (Television Luminaire Matching Factor)

– TM-30 (Television Memorandum)

اینها پارامترهای رنگی در سیستم‌های جدید دیجیتالی مانند تلوزیون و سینما هستند که از طرف استودیوهای پخش بزرگ دنیا و انجمن‌ها و آکادمی‌های فیلمبرداری مانند هالیوود مورد نیاز بوده است.

همچنین در مدلC-800  حالتی گنجانده شده که همزمان می‌توانCRI  و پارامترهای دو اندازه گیری مختلف را در صفحه‌ی نمایش کنار هم قرار داده و مقادیر آنها را به راحتی مورد مقایسه قرار داد.

در تصویر زیر اختلاف های اساسی سه مدل C-700، C-800 ، C-7000 نمایش داده شده است:

لازم به ذکر است که با توجه به تغییرات تکنولوژی در ساخت انواع نورها بخصوص ال ای دی ها این نیاز حس می‌شود که کارخانه‌های سازنده‌ی نور، مصرف‌کنندگان و دستگاه‌های گیرنده و ضبط کننده مانند دوربین‌ها، همیشه در مورد محیط نوری و کانال داده‌ها باهم هماهنگ باشند تا بهترین نتیجه از نظر کیفیت رقم بخورد، بنابراین با هر جهش و نیاز در تکنولوژی، ابزار سنجش آن نیز به همان نسبت باید بروز شود.

در زیر به برخی از امکانات دستگاه سکونیک مدل C-800 به شکل تصویری اشاره شده است:

از راست به چپ: مقایسه دو طیف، سی آر آی مختلف، مقایسه دو سی آر آی، اندازه گیری SSI

از راست به چپ:تصحیح نور با فیلتر، تصحیح وایت بالانس، مقایسه چهار منبع

در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر در مورد محصولات سکونیک با تلفن ۶۶۴۲۰۹۰۰ شرکت «رنگ سیستم»، نمایندگی سکونیک در ایران تماس حاصل فرمایید.

همچنین کانال تلگرام رنگ سیستم اطلاعات آموزشی و کارآمدی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.