سومین نشست از سلسله نشست‌های بررسی عکاسی ایران بعد از انقلاب با عنوان «تغییر مفهوم عکس در ایران در کشاکش گفتمان‌های سیاسی (۱۳۵۰-۱۳۸۶)» روز سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۹۸ از ساعت ۱۴ الی ۱۶ در دانشگاه سوره برگزار می‌شود.

در نشست سوم که «مفهوم عکس در گفتمان سازندگی: از گرفتن به ساختن» نام دارد، هادی آذری ازغندی می‌کوشد تا با بررسی وضعیت عکاسی ایران در دوران سازندگی، به تشریح دلایل تغییر مفهوم عکس در سال‌های ابتدایی و میانی دهه هفتاد شمسی بپردازد. بررسی آثار به نمایش درآمده در نمایشگاه‌های سالانه و دوسالانه در کنار نقش پررنگ‌تر گالری‌ها و سازمان‌های نیمه دولتی، از جمله مسائلی خواهد بود که در این نشست به آن پرداخته می‌شود.

هم‌چنین در این نشست در خصوص آثار عکاسانی صحبت خواهد شد که در سال‌های اخیر کمتر به آن‌ها توجه شده است.

لازم به توضیح است که این سلسله نشست‌ها به همت چهار انجمن دانشجویی (انجمن علمی عکاسی دانشگاه هنر تهران، انجمن علمی عکاسی دانشگاه تهران، کانون عکس دانشگاه سوره، انجمن علمی عکاسی دانشگاه آزاد اسلامی) برگزار می‌شود. در نشست‌ اول که به میزبانی دانشگاه هنر و نشست دوم به میزبانی دانشگاه تهران برگزار شد، گرایش‌های مختلف عکاسی ایران پیش از انقلاب و در دهه شصت، در نسبت با گفتمان‌های سیاسی هر دوره، مورد بررسی قرار گرفت. محوریت این نشست‌ها رساله‌ی دکترای سخنران است که با موضوع تاریخ عکاسی ایران بعد از انقلاب به رشته تحریر درآمده است.

چهارمین نشست نیز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۸ در دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.