تصویر ۱. وندی اشنایدر. هلال ماه و کلاغ، دنوِر، ۲۰۱۸. جوهر روی کوزو روی ورقه‌ی طلای سفید

هم‌اکنون نمایشی از جدیدترین آثار عکاس و هنرمند معاصر آمریکایی وِندی اشنایدر (Wendi Schneider) در مرکز عکاسی جنوب شرق آمریکا (Southeast Center for Photography) زیر عنوان «شامگاه و ماه» (Evenings with the Moon) در حال برگزاری است.

مضمون آثار وندی اشنایدر (متولد ۱۹۵۵) غالباً موضوعات طبیعی هستند که با تلفیق عکاسی و نقاشی و اثر دست هنرمند شکل می‌گیرند و تک نسخه هستند. او در آثارش فرم‌های طبیعی را به لحظاتی اسرارآمیز تبدیل کرده و در پی زیبایی میان حرکت و بی‌نظمی است.

اشنایدر پس از تحصیل تاریخ هنر و نقاشی، از اوایل دهه‌ی ۱۹۸۰ عکس‌ها را به‌عنوان مدل نقاشی‌هایش به کار گرفت. اما طولی نکشید که شیمی تاریکخانه او را به عکاسی علاقه‌مند کرد. او در این دوران برای تقویت واقعیتِ عکس، عکس‌هایش را نقاشی می‌کرد. اشنایدر همچنین در دهه‌ی ۱۹۹۰ تجاربی با فیلم پلارید داشت و عکس پلارید را با آب‌رنگ یا مدادرنگی نقاشی کرد.

اشنایدر از سال ۲۰۱۰ پروژه‌ی عکاسی ادامه‌داری با عنوان States of Grace را آغاز کرده است. او در این پروژه، پس از گرفتن عکس‌های دیجیتال، ویرایش نرم‌افزاری و چاپ‌شان روی پوست یا کاغذ کوزو (Kozo paper)، به پشت آنها لایه‌ای از فلزات گرانبها افزوده و با اثر دست هنرمند عکس را به اثری یکتا و منحصر به فرد تبدیل می‌کند.
عکس‌های اشنایدر در نمایشگاه‌های متعددی به نمایش درآمده‌اند و به‌عنوان عضوی دائمی در مجموعه‌ی موزه‌هایی چون موزه‌ی هنر نیو اُرلیئنز، موزه‌ی ممفیس بروکس و مجموعه‌ی کتابخانه‌ی دانشگاه اُربن نگهداری می‌شوند.

نمایشگاه آثار وندی اشنایدر در مرکز عکاسی جنوب شرق آمریکا تا ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ ادامه خواهد داشت. نمایشگاه بعدی آثار اشنایدر زیر عنوان States of Grace از ۱۹ اکتبر ۲۰۱۹ در گالری کترین کوتریه (Catherine Couturier Gallery) خواهد بود.

تصویر ۲. وندی اشنایدر. شبی با ماه، دنوِر، ۲۰۱۸. جوهر روی کاغذ کوزو روی ورقه‌ی طلای سفید

تصویر ۳. وندی اشنایدر. نعره‌ی کلاغ تنها، دنوِر، ۲۰۱۹. جوهر روی کاغذ کوزو روی ورقه‌ی طلای سفید

تصویر ۴. وندی اشنایدر. سایه و کمین، آلبرتا، کانادا، ۲۰۱۶. جوهر روی چرم روی ورقه‌ی طلای سفید

تصویر ۵. وندی اشنایدر. سرو، کارمل، ۲۰۱۷. جوهر روی کاغذ کوزو روی ورقه‌ی طلای سفید

تصویر ۶. وندی اشنایدر. دیدبان، کانادا، گرفته‌شده در ۲۰۱۶، تهیه‌شده در ۲۰۱۹. جوهر روی کوزو روی ورقه‌ی طلای سفید