از ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) تور نمایشگاهی Germany Street Fronts در بنیادهای گوته در شهرهای سیاتل، کنزاس، هیوستن و آتلانتای آمریکا آغاز شده و هم‌اکنون به شهر هیوستن رسیده است. آلمان سال ۲۰۱۹ را سال دوستی میان آلمان و آمریکا (موسوم به Wunderbar Together) اعلام کرده و این پروژه در راستای این نامگذاری و با سرمایه‌گذاری وزارت امور خارجه آلمان و حمایت فدراسیون صنایع آلمان انجام می‌پذیرد.

در توضیح این نمایشگاه آمده است:

ما با Germany Street Fronts کرانه‌ی خیابان‌های بیش از ۴۰ شهر در آلمان را طی می‌کنیم. میراث سازه‌ای‌شان را مطالعه و تغییراتی که زمان و جامعه به وجود آورده و نیز سبک معماری این شهرها و شباهت‌ها و تفاوت‌ها را کشف خواهیم کرد. ما سرتاسر آلمان را می‌پیماییم، از رُستُک در شمال تا فرایبورگ در جنوب، از مونشاو در غرب تا گُرلیتس در شرق. و با این مناظر شهری، با انواع موضوعات در باب سیمای شهری آلمان و میراث سازه‌ها آشنا خواهیم شد.

عکس‌های تهیه‌شده در این پروژه حاصل ترکیب چندین عکس هستند که در امتداد کرانه‌ی خیابان گرفته شده‌اند و سپس از طریق پردازش دیجیتال به‌شکل یک عکس واحد پانوراما درآمده‌اند (برای آشنایی با شیوه‎ی عکاسی پانوراما به این مقاله رجوع کنید: چگونه عکس پانوراما بیافرینیم؟ – قسمت اول و قسمت دوم).

برای دیدن عکس‌های این پروژه و پروژه‌های مشابه از شهرهای دیگر جهان، از جمله وین، لندن، مارسی، بارسلون و هنگ‌کنگ به panoramastreetline.com رجوع کنید. برنامه‌ی بعدی این پروژه ثبت کرانه‌ی شهرهای آمریکا است.

نمایشگاه Germany Street Fronts در هیوستن تا ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ ادامه دارد. مقصد بعدی نمایشگاه در دسامبر ۲۰۱۹ شهر آتلانتا خواهد بود.