پرتفولیو ابراهیم نوروزی به مناسبت افتتاح استودیو «هنرگاه» و گالری «ارغوان» در رشت از ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ در گالری ارغوان به نمایش در خواهد آمد.

آثار به‌نمایش‌درآمده‌ی ابراهیم نوروزی در این نمایشگاه مشتمل‌اند بر گزیده‌ عکس‌هایی از مجموعه‌های «آخرین قدم‌های دریاچه»، «معدنچیان زغال‌سنگ»، «سرزمین رویاها»، «روایت یک رویا»، «عزادار»، «قربانیان عشق اجباری»، «تماشاچیان مرگ» و «افغانستان».

بهنام صدیقی درباره‌ی نمایشگاه پرتفولیو ابراهیم نوروزی نوشته است:

«در عکس‌های ابراهیم نوروزی، ما بیش از هر چیز با انسان و شرایط زندگی‌اش به‌عنوان عناصر هستی بخشِ «عکاسی مستند» مواجه هستیم. دوربین او سرراست و مستقیم به سراغ جوامع و افرادی می‎رود که در یک وضعیت متلاطم معلق شده‌اند. وضعیتی که گاه برخاسته از زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است و گاه رنگ و بوی شخصی و حسرت‌بار دارد.

آدم‌های عکس‌های نوروزی بیشتر به ما می‌نگرند تا به یکدیگر، انگار آنها نگاه بیننده را نیز هم‌زمان به پرسش می‌گیرند: آیا این ما نیستیم که به خود می‌نگریم؟ در اینجا عکس‌ها هم نماینده‌ی موضوعات‌شان هستند و هم به‌سان سرنخی از حدیث نفسِ عکاس.

پیداست که موضوعات عکس‌ها هر چند بعضی در میانه‌ی حرکت، اما اغلب به‌شیوه‌ای ایستا در عکس‌ها قاب شده‌اند. این ایستایی و سکونِ آنها است که به ابهام و تعلیق‌شان دامن زده است. ابراهیم نوروزی با به کاربستن چنین شیوه‌ای ما را همراه عکس‌هایش به پیگیری رد و نشان تجربه‌های زندگی‌ خود و آدم‌ها وا می‌دارد؛ تجربه‌هایی که تمنا و دریغ را به‌عنوان بن‌مایه‌های مفهومی کار نوروزی، از عکس‌ها به همه‌ی آن تکه‌های فراموش‌شده‌ی زندگی ما پیوند می‌زنند.»

نمایشگاه ابراهیم نوروزی درگالری ارغوان تا ۵ دی ۱۳۹۸ ادامه خواهد داشت.

نشانی: رشت، خیابان تختی، جنب بانک ملی، هنرگاه/ گالری ارغوان
ساعات بازدید: ۱۰ تا ۱۴ و ۱۷ تا ۲۲
افتتاحیه: ۱۸ تا ۲۲