عکس‌های معماری دکتر جواد ایرجی از ایران و دکتر محمت اینجه‌اوغلی از ترکیه به‌مناسبت ۱۵ جولای (روز ملی دموکراسی، اتحاد ملی و معماری در ترکیه) چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹ به‌صورت آنلاین به نمایش در می‌آیند.

در توضیح این نمایشگاه آمده است:

«معماری همیشه به‌عنوان ابزاری برای بشریت برای انتقال معانی و مفاهیم فرهنگی بوده و هست. مفاهیمی که از اجتماع نشأت گرفته شده و اجتماعی که انسان را می‌سازد.

این ابزار همیشه نماد صلح بوده و صلح همیشه واژه‌ای‌ست مشترک در تمام زبان‌ها برای انتقال آرامش و آرامش مکمل آسایش، و این دو بستری‌ هستند برای تکمیل معنای زندگی.

دکتر جواد ایرجی معمار، عکاس و عضو هیأت علمی دانشگاه که تا به حال سه نمایشگاه عکاسی تخصصی معماری در ایران و ایتالیا برگزار کرده است، اینبار مهمان کشور همسایه، ترکیه بوده و صلح را در عکس‌های خود که طی سفر به کشورهای اتریش، آلمان، ایتالیا، هلند و ایران به تصویر کشیده به نمایش خواهد گذاشت. پروفسور دکتر محمت اینجی‌اوغلو، عضو هیأت علمی و عکاس و معمار ترک، نیز کوردیناتور این نمایشگاه بوده و تصاویری از معماری ترکیه، هند و آسیای شرقی را ارائه خواهد کرد.»

این نمایشگاه به‌صورت آنلاین و در فضای زوم کنفرانس برگزار می‌شود. حضور برای عموم آزاد و رایگان است. علاقه‌مندان از طریق نرم افزار زوم (Zoom) و نام کاربری و گذرواژه‌ی زیر می‌توانند در جلسه‌ی افتتاحیه شرکت کنند.

Meeting ID: 980 6107 9476
Password: 151515

افتتاحیه: چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹
ساعت ۱۴ به وقت استانبول، ۱۵:۳۰ به وقت تهران

Source :